Diskuse » Archiv 2020 » Železnice » Vlečky, vlečkové systémy, důlní dráhy » Archiv diskuse Vlečky, vlečkové systémy, důlní ... do 01. 02. 2020 předcházející | další

Archiv diskuse Vlečky, vlečkové systémy, důlní ... do 01. 02. 2020

dolů
   autor příspěvek
Vagonet
Čtvrtek, 02. ledna 2020 - 16:31:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 354
Registrován: 7-2017
Liberec: býv. dílny, severní vlečka a býv. saská výtopna





Pátek, 03. ledna 2020 - 10:54:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3949
Registrován: 7-2017
komu nyní patří saská výtopna?
Pátek, 03. ledna 2020 - 12:13:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2990
Registrován: 7-2005
ad vagonet - no vidíš, já se Libercem díky velké přestavbě začátkem století moc nezabýval, a teď koukám, že saská výtopna s točnou je vlastně "nová", protože původně byla jinde...
před přestavbou


stav 1914
Pátek, 03. ledna 2020 - 18:47:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1089
Registrován: 12-2007
Zdravím, měl bych dotaz pro znalé. Na vlečce Impregnačního závodu v Soběslavi jsou i koleje užšího rozchodu s těmito dvěma stroji. Věděl by někdo o tom něco více? Není to můj obor, děkuji.
Pátek, 03. ledna 2020 - 20:53:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1155
Registrován: 8-2015
Odkaz Soběslav http://www.uzkorozchodky.hys.cz/drahy/sobeslav_impregnacni_zavod/ sobeslav_impregnacni_zavod.php
Němec_z_ova
Pátek, 03. ledna 2020 - 23:43:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4036
Registrován: 4-2009
Komu nyní patří saská výtopna?

Dnes Čechům[wink]
Poradím Vám, jak si majitele jednoduše najdete. Na www.mapy.cz si vyhledáte poptávaný objekt, klepnete na něj pravým myšítkem -> Co je zde? -> vpravo Informace o parcele v Katastru nemovitostí -> studujete údaje ke stavbě/pozemku.

Ke stejným údajům se doberete i na stránce www.ikatastr.cz .
Sobota, 04. ledna 2020 - 07:33:09  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1090
Registrován: 12-2007
kwasi: Děkuji
Sobota, 04. ledna 2020 - 11:46:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2994
Registrován: 7-2005
ad Martin_b - vlečka impregnačního závodu v Soběslavi je záležitostí roku 1914/15. V té době vzniklo i úzkorozchodné kolejiště pro zavážení impregnačního zařízení. I když je dnes uváděn rozchod 980 mm, když se schvalovaly plány křížení úzké a vlečky, tak tam má úzká psáno přesně 1 metr.
Lokomotivy jsou tam známé v důsledku 3. Nejstarší je ten Galy (to je záležitost 50. let, kdy se prodávaly ze staveb a třeba Jihočeské dřevařské závody jich od Železničního stavitelství Košice koupily skoro 10 kusů) , pak tam byla BN30R (rok 1961, odstavena cca 1998, v roce 2006 už na 600 mm po úpravě rámu v Mladějové) a od roku 1993 nová DNH-I-7-34, která je dnes vyfocená již jako DS 09-980. Takže asi po nějaké generálce. Ona ta hydraulika z Hliníku z počátku 90.let moc nefungovala....
Sobota, 04. ledna 2020 - 13:00:12  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 330
Registrován: 8-2007
Jak píše Zdepa. Na úzké v Soběslavi jsou známy tyto stroje:

http://www.uzkorozchodky.hys.cz/databaze/bn30r/bn30r_003.php

http://www.uzkorozchodky.hys.cz/databaze/dnh_1_7_34/dnh_1_7_34_00 1.php

A pak ta zmíněná zelená Gály
Sobota, 04. ledna 2020 - 13:18:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 430
Registrován: 3-2006
Sice nejde o vlečku, ale zajímalo by mě, jestli o tom bylo někde něco víc napsáno. Při stavbě Stalinova pomníku na Letné byla postavená kolej, po které jezdil parní jeřáb a byly dopravovány žulové kvádry. Paradoxně sice byly kvádry z Liberce dopravovány po silnici, ale poslední metry pak absolvovaly po železnici.

Pár fotek je ve fotobance ČTK a něco je vidět v dobovém dokumentu Pomník lásky a přátelství:
Sobota, 04. ledna 2020 - 13:43:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3582
Registrován: 6-2016
Redheat: Jak tam asi dostali ten kolejový jeřáb? Určitě ho museli rozebrat, ale na jak malé kousky?
Sobota, 04. ledna 2020 - 13:58:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1091
Registrován: 12-2007
Zdepa a Ivosek: Děkuji za info.
Sobota, 04. ledna 2020 - 14:53:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 431
Registrován: 3-2006
Jeřáb na Letné - tak teoreticky to tam byli už tehdy schopný dostat v celku - viz třeba tady to mikádo nebo tady hrboun v 1:26 a to bylo vlastně hned vedle. Předpokládám, že odmontovat případně výložník by taky problém nebyl.
Sobota, 04. ledna 2020 - 15:20:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 165
Registrován: 1-2013
v příručce o kolejových jeřábech z padesátých let je foto přesně takového jeřábu na podvalníku
i s ramenem, které o hodně a hodně přesahuje tahač. Vzhledem k tomu, že dalších obrázcích jsou
přepravy T47.0, tramvaje T1, atd, je možné, že je to právě jízda na Letnou....
Sobota, 04. ledna 2020 - 15:30:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3583
Registrován: 6-2016
Redheat: Pěkný!!! Když projela lokomotiva, tak jeřáb bez ramene musel taky. Asi z Dejvic...
Sobota, 04. ledna 2020 - 16:15:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2996
Registrován: 7-2005
Mašina na do NTM musela z Buben, protože na to v Dejvicích nebyl plac a v bubenském depu či dílnách byly zvedáky. Jde o to, zda při přepravě jeřábu by nestačil silniční "hlubiňák", který ČSAD Holešovice mělo k dispozici také.
Nebo se našel inovátor, který navrhl, že by si jeřáb mohl sám-sobě-sám překládat kolejová pole. Ona ta Letná tehdy vypadala jinak. Takže nakonec překáželi už jen tramvajové dráty a prokličkování tehdejší zástavbou, protože na Hradčanské zmizelo od stavby metra docela dost domů. Speciálně na straně k nádraží...
Sobota, 04. ledna 2020 - 16:32:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 166
Registrován: 1-2013
jak jsem psal, ten jeřáb na fotce byl a colemeyeru, dokonce je tam tuším nějaký ten obrázek z nakládání - jeřáb se vlastní silou zvednul na patky /na nějaké vykládací koleji/, podval pod něj nacouval,
jeřáb se na něj posadil a hotovo... tu knihu jsem měl půjčenou, okopíroval, ale výsledek obrázků je bohužel nepublikovatelný pro příšernou kvalitu, je to škoda, protože je ta mnoho zajímavých zásahů jeřábování, jako třeba zvedání 434.?, která se zřítila do jezera v pískárně u Bratislavi, nebo seríál obrázků zvedání převrácené 475.0 v Z.Třebani!!!!!!a další. Před časem tu knihu někdo prodával na Aukru, a některé stánky s fotkama tam byly zobrazeny. Nevím, jestli to jde vytáhnout
z archivu ukončených aukcí, nebo ji má třeba někdo z Vás doma.....
Sobota, 04. ledna 2020 - 19:01:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3000
Registrován: 7-2005
Máte pravdu, že před nějakou dobou mne někdo oslovil s fotkou parního jeřábu z Letné... A pokud si dobře pamatuji, byla to škodovka z pražského depa. Jelikož 50ti tunka už v té době nebyla ve Vršovicích, ale na nehodovém vlaku v Třebová, mohla to být jedině 25ti tunka z Masaryčky, čísla 127
Sobota, 04. ledna 2020 - 20:00:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 432
Registrován: 3-2006
Z toho ČTK jsem chtěl vlastně vložit tuto fotku:


Film je ke stažení na ulož.tu.

Info o příručce o jeřábech je zajímavá, ale samostatně se tomuto tématu asi dosud nikdo nevěnoval?
Sobota, 04. ledna 2020 - 20:07:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 167
Registrován: 1-2013
hele, ono je to o všech nehodových prostředcích, pokud Vás to někoho zajímá, zítra až budu doma,
zjistím jak se to ofiko jmenuje, rok vydání atd. Třeba to má někdo doma a ani o tom neví.
Já si jen vzpomněl na tu přepravu jeřábu....
Úterý, 07. ledna 2020 - 12:18:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10141
Registrován: 4-2003
Pánové, rozklikněte si prosím dveprahy.cz, leteckou mapu z roku 1953 a hned uvidíte, co tam u staveniště Stalinova pomníku je - kupodivu parní jeřáb, respketive jeho hodně rozostřená silueta. Hned je také jasné, odkud kam až vedla i kolej [happy].

Přiznám se, že mne nikdy nenapadlo na tato místa zaostřit zrak, ačkoliv jsem se na tuto mapu díval už několikrát [nene].
Úterý, 07. ledna 2020 - 15:45:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 1-2020
Zdravím vás. Nemáte někdo informace ohledně vzniku a vývoje tzv. Severního hostivařského vlečkového systému, resp. spojovací koleje č. 10 - kdo byl investor, kdy byla postavena (zřejmě počátkem 80. let) a jaký byl vývoj ohledně vlastnictví této vlečky po roce 1989. Na uvedenou vlečku bylo napojeno Depo Hostivař (mostem přes Jižní spojku a dále úvratěmi) a dále podniky v uvedené lokalitě např. Barvy a Laky, OSPAP (dnes Papyrus Bohemia). Spojovací kolej č. 10 je zaústěna do další vlečky (Kovošrot Group) zhruba v místě, kde se v současnosti nachází velké autovrakoviště a několik autoservisů vedle silnice Kutnohorské a pokračuje podél uvedené silnice severovýchodním směrem, kde se v minulosti dále rozvětvovala. Po roce 2006 přestal být tzv. Severní hostivařský vlečkový systém, včetně spojovací koleje č. 10 používán. Jakožto liniová stavba má uvedená vlečka (spojovací kolej č. 10) jednoho vlastníka. Vývoj vlastnických vztahů pozemků, na kterých se vlečka nachází, mohl být odlišný. Nevíte o někom, kdo je dobře obeznámen s historií tzv. Severního hostivařského vlečkového systému a byl by ochoten se podělit o tyto informace? Děkuji.
application/pdf
Foto casti koleje c. 10 tzv. spojovaci koleje Severniho hostivarskeho vleckoveho systemu.pdf (653.4 k)
application/pdf
Foto stavu vlecky koleje c. 10 tzv. spojovaci koleje Severniho vleckoveho hostivarskeho systemu.pdf (869.8 k)
Úterý, 07. ledna 2020 - 16:34:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 14
Registrován: 4-2018
Pokud by jste potřeboval úplně přesné informace tak leda zajít na katastrální úřad a nebo někoho s dálkovým přístupem a nechat si vyjet dle čísla pozemku, listu vlastnictví a katastrálního území informace, bude tam uveden i původní vlastník.

Nepovažuji se za pamětníka, ale pokud se nepletu tak provoz do BaL skončil někdy na podzim 2008 a do Ospapu jsem určitě viděl posun v roce 2006.

Nicméně kolejiště od nádraží Kovošrot - Vlečka až po "přejezd" na té silnici mezi Kondorem a zahradníkama bylo Kovošrotu ( https://mapy.cz/letecka?x=14.5476036&y=50.0659290&z=20&l=0 )dneska je majitelem investiční skupina Accolade stejně tak vlastní tamní areál Kovošrotu.
A nádraží Kovošrot - Vlečka od podzimu loňského roku vlastní firma RegioJet, která zde bude mít výhledově svojí základnu.
Vagonet
Úterý, 07. ledna 2020 - 21:25:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 357
Registrován: 7-2017
Dávno zaniklá vlečka družstevního skladiště v Raspenavě:


Středa, 08. ledna 2020 - 11:41:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 433
Registrován: 3-2006
Bram - bezva, je to tam, taky jsou tam vidět ty kratší kolmé koleje, které obsluhovaly ty jednotlivý místa opracování kamene. Předpokládám, že k tomu musí být bohatá fotodokumentace, ale známý jsou mi pouze ty fotky z ČTK.
Středa, 08. ledna 2020 - 15:51:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2
Registrován: 1-2020
Tomas.cz: děkuji za informace. Je tedy možné, že vlastníkem vlečky (nikoli pozemků pod ní), která pokračuje dále za „druhým přejezdem,“ je Kovošrot Group CZ, s.r.o.?

Pozemek pod vlečkou - spojovací koleji č. 10 (č. p. 378/91, kat. úz. Praha – Štěrboholy), která pokračovala severozápadním směrem (https://mapy.cz/letecka?x=14.5446451&y=50.0670395&z=19&l=0), byl v roce 2002 vydražen v dobrovolné dražbě od vlastníka TAXI Praha, státní podnik v likvidaci a novým vlastníkem se stala společnost Dopravní rozvojové středisko, a.s. (podle předávacího protokolu, dále z náhledu do Katastru nemovitostí - https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObjekt.aspx?encrypted=lSzJZCD eLQir3a2z0CBg-FUUCWsFGih9Dy08ZSW7U8QkYzIcGbyGz65uHeu62MwJXmLylZe9 cgsIFe3tkvg5cf6w5Ovz9RFsnqUIeEPxZPtt5Tz375UZDBWE0Aao2gzc). Podařilo se mi dohledat, že Kovošrot group CZ, s.r.o. byl provozovatelem dráhy – vlečky na základě úředního povolení vydané Drážním úřadem v roce 1998 a část této dráhy zasahovala právě na pozemek, který byl vydražen. Nicméně platí, že provozovatel dráhy nemusí být jejím vlastníkem. S ohledem na to, že se jedná o liniovou stavbu, předpokládám, že existuje jeden vlastník uvedené vlečky.
Středa, 08. ledna 2020 - 18:05:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15
Registrován: 4-2018
Pokud to bylo v roce 1998, tak se muselo jednat ještě o Kovošrot Praha ( následně vzniknul sloučením ještě s dalšíma podnikama Kovošrot Group CZ, a.s dnes s.r.o. ) a tento podnik měl víceméně patronaci nad zdejším vlečkovým provozem, měl vlastní mašiny, dneska co zatím v Kovošrotu zbylo obsluhuje IDS Cargo, mašiny Kovošrotu jsou prodané.
Vagonet
Čtvrtek, 09. ledna 2020 - 16:56:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 358
Registrován: 7-2017
200 kilometrů od Pardubic, na konci býv. SNDVB, se nachází vlečka a zastávka a nákladiště Černousy. Stav v roce 2019:


Pátek, 10. ledna 2020 - 09:15:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 699
Registrován: 6-2019
TOS Kuřim. Po elektrizaci ani stopy...:













doch liebe keinen von der Eisenbahn
doch liebe keine ausm Tagebau

Pátek, 10. ledna 2020 - 16:35:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 267
Registrován: 8-2018
Že tam nechali návěstidla.[coze]
Můj web:Kolejiště Trutnov tt

742.013,014,029,030,049,058,077,078,079,080,091,092,093,111,113,126,127,148,149,196,209,211,315
Kocouři, kteří prošly LD Trutnov.
Pátek, 10. ledna 2020 - 17:15:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4005
Registrován: 7-2017
také se divím!
Pátek, 10. ledna 2020 - 22:16:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 268
Registrován: 8-2018
Asi jim to za tři koruny za kilo nestojí.
Můj web:Kolejiště Trutnov tt

742.013,014,029,030,049,058,077,078,079,080,091,092,093,111,113,126,127,148,149,196,209,211,315
Kocouři, kteří prošly LD Trutnov.
Sobota, 11. ledna 2020 - 07:43:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1162
Registrován: 8-2015
Praha Smíchov,Stroupežnického ulice,okolo r.1985 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2754057664686645&set=gm.1 052302465148107&type=3&theater
Pondělí, 13. ledna 2020 - 13:54:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 709
Registrován: 6-2019
Čebín - vlečka vápenky:







doch liebe keinen von der Eisenbahn
doch liebe keine ausm Tagebau

Pátek, 17. ledna 2020 - 23:05:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3015
Registrován: 7-2005
ad Vagonet - Černousy - na plánu stavu k roku 1914 nic není

ale na smlouvě o pronájmu pozemku firmě Liebig z června 1914 už odchází i úzká do jeho ttovárny


a někde těsně před čárou křižoval trať potok, který ale šel vrchem.....
Sobota, 18. ledna 2020 - 01:10:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2085
Registrován: 7-2017
Černousy: Ta staniční budova je asi poslední zachovaná budova V. třídy bývalé SNDVB/ÖNWB bez přístaveb a nástaveb, s původní fasádou a s původním počtem a velikostí okenních a dveřních otvorů. (Ono jich zas tak moc nebylo: Dolní Dobrouč, Dřísy, Svádov, Boletice, Luštěnice, Jesenný, Stráž nad Nisou, Černousy, o jednu okenní osu víc měl Návarov.) Docela by mě ale zajímalo, jaké tam bylo za dob SNDVB skladiště. To současné ukazuje na původ v dobách prvorepublikových ČSD. Nemáte náhodou někdo plánky, ať už toho původního nebo toho dnešního skladiště?
Sobota, 18. ledna 2020 - 17:20:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4066
Registrován: 7-2017
no dejme tomu když si odmyslím některé ty nástavby tak mi stejně vychází že ta nádraží si opravdu moc podobná nejsou...Jesenný má o okno navíc...Boletice úplně jiné..navíc vše jednopatrové
Sobota, 18. ledna 2020 - 19:12:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3016
Registrován: 7-2005
ad dědek hank - soupis budov SNDVB (kvůli daním) z let 1877 a 1883 uvádí v Černousích jen staniční budovu, strážní domek č.232 s přístavbou a záchodky pro cestující. Výpisky ze spisové agendy SNDVB/ÖNWB/NWB mi říkají, že záležitost nájmu pozemku u km 199,9 ke stavbě soukromého skladiště byla řešena v roce 1907. A v letech 1911-13 se řešilo rozšíření skladiště a nákladiště ve stanici. U spisu jsou plány rampy i skladiště....
Vagonet
Sobota, 18. ledna 2020 - 22:45:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 359
Registrován: 7-2017
Úzká v Černousích, pokud byla postavena, by se nejlépe dostala do přádelny v Boleslavi po silnici, kvůli přechodu řeky.

Tak zase něco z východního soudku: Púchov






Vagonet
Sobota, 18. ledna 2020 - 23:04:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 360
Registrován: 7-2017






Neděle, 19. ledna 2020 - 18:01:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4085
Registrován: 7-2017
Vagonet
Úterý, 21. ledna 2020 - 13:47:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 361
Registrován: 7-2017
Od Púchova ze staré trati: provizorní stavební vlečka:




Považská Bystrica, vlečka Považské strojárne (co je blízko kolejí ŽSR):




Středa, 22. ledna 2020 - 07:37:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1730
Registrován: 3-2010
Vagonet: Mate take ve sbirce fotky vlecky z byvaleho mlynu Kosice Nad Jezerom?? DIK.. [happy]
Čtvrtek, 23. ledna 2020 - 18:10:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 59
Registrován: 7-2017
Konec vlečky teplárny Náchod

Náchod ze spolupráce s teplárnou získá i jednu silnici. Místo již nepotřebné vlečky vznikne propojka mezi dvěma krajskými silnicemi, na niž už město nechává zpracovat projekt.

Zdroj: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/teplarna-nachod-innogy -energetika-teplarenstvi-zemni-plyn-kotel-modernizace-kralovehrad ecky.A200120_527599_hradec-zpravy_tuu
Čtvrtek, 23. ledna 2020 - 19:19:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4925
Registrován: 5-2002
Náhodou jsem šel kolem ... v říjnu roku 2002:
Pátek, 24. ledna 2020 - 11:17:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 50
Registrován: 8-2017
Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda ještě vůbec funguje vlečka závodu Dyas v Uherském Ostrohu, popř. jak často je využívána a jakou lokomotivou je obsluhována. Předem díky za případné info. [wink]
Vagonet
Sobota, 25. ledna 2020 - 22:54:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 362
Registrován: 7-2017
074: Nemám. Aspoň jsem koukl na fotky mlýna na netu, to je tedy strašidelný zámek!
Neděle, 26. ledna 2020 - 07:30:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 628
Registrován: 9-2010
Přes Uherský Ostroh jsem jel naposledy před rokem, ale pamatuji si, že se zde občas na předávacím kolejišti objevila rosnička (dle webu prototypy.cz to nejspíš byla T334.0737).

(Příspěvek byl editován uživatelem Mark21.)
Pondělí, 27. ledna 2020 - 00:05:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3020
Registrován: 7-2005
"modřanská lokálka" a vlečka nákladiště cukrovaru, ale i dočasná na stavbě Spořilova
Pondělí, 27. ledna 2020 - 22:34:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3024
Registrován: 7-2005
a ke Spořilovu patří i zastávka stejného jména, která se řešila sice jinde, ale o zahájení provozu se zde mluví jasně
Vagonet
Úterý, 28. ledna 2020 - 20:22:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 363
Registrován: 7-2017
jojo, už jsem si škrtnul 1933 a napsal 1934

ZŤS Dubnica nad Váhom.







Vagonet
Úterý, 28. ledna 2020 - 20:44:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 364
Registrován: 7-2017







Úterý, 28. ledna 2020 - 21:17:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3027
Registrován: 7-2005
ad vagonet - no vidíš, i mistr Panáček se utne, protože ve svém rukopise má rok 1933.
Jen aby to nebylo jako s těmi motorovými zastávkami, které se otevřeli vyhlášením a na konci léta, nebo při nedostatku lidí, se zase zrušily....to zavání knihovnou v Kralupech...
Úterý, 28. ledna 2020 - 21:40:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 206
Registrován: 5-2010
Ahmad Šáh Masúd
Pěkné foto z čebínské vlečky[sad]
Aspoň, že se dochovaly obě Prasátka a jsou stále provozní...[ok][happy]
Čtvrtek, 30. ledna 2020 - 11:33:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 244
Registrován: 6-2007
Zdravím,
měl bych dotaz, chtěl bych stavět na modulu vlečku do Prefy (fiktivní, námět na budovy Holešovice), a chtěl bych se zeptat, zda nemáte někdo fotky k vykládce vozů Sas (pravděpodobně nějaké betonové zásobníky/žlaby pod kolejemi - přes rošty nebo tak něco). Nemusí být nutně z panelárny. Snažil jsem se googlit, ale bohužel jsem zatím nezaznamenal úspěch. Děkuju.
Němec_z_ova
Pátek, 31. ledna 2020 - 00:12:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4047
Registrován: 4-2009
Beňa: Co takhle Polanka nad Odrou?



Vykládací kolej je na betonové rampě, pod její hranou pojíždí dopravník (1. snímek). Štěrk se sype přímo do násypky dopravníku - vykládá se po jednotlivých klapkách. Na této koleji je i vykládací rošt (snímky 2 až 4). Rošt je oboustranný, schopen pojmout materiál z celého vozu najednou. Při vykládce na roštu se přistaví dopravník z 1. snímku pod pás viditelný na 4. snímku a štěrk jde do čtyř nadzemních zásobníků (v této poloze zachyceno na mapách.cz).

Za kvalitu snímků se omlouvám, foceno kompaktem za mlhy.

Ještě dodám snímek nadzemních zásobníků s rozváděcími dopravníky.


(Příspěvek byl editován uživatelem Němec z ova.)
Pátek, 31. ledna 2020 - 00:41:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3033
Registrován: 7-2005
Když už jsme u toho vykládání substrátu, nemá někdo povědomí o čelním vyklapěči vozů systému Charvát? Je to patent z roku 1950 (1952) a ministerstvo ho v té době schvalovalo jako jeden z typů možné vykládky sypkých hmot. Určitě to nebyl první vykladač tohoto systému. Něco znám z fotek či plánů na ostravských šachtách nebo i na vlečce Bati ve 30.letech....
Narazil jsem na patentní spis http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/82/82756.pdf a nějakou drobnou ministerskou komunikaci
Pátek, 31. ledna 2020 - 08:22:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 245
Registrován: 6-2007
Němec z Ova: Děkuji, přesně něco takového sháním, k Polance jsem měl jen půdorys z map, a tam není mnoho vidět. Moje myšlenka na vykládku je cca taková, že vysypu naráz celý vůz do betonového zásobníku, který následně vyberu nějakým nakladačem (UNC 151), který štěrk odveze k násypce na pás, jenž ho následně dopraví do sila. Předpokládaný objem asi na cca 4 vozy Sas.
Pátek, 31. ledna 2020 - 21:40:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 1-2020
Třeba Prefa Dolní Březinka měla,,hranu"u koleje a obetonovanou díru,kam se vysypal jednostranně celý obsah vozu a z ní byl materiál vybírán a přenášen na vedlejší hromady/štěrk/písky do zapuštěných opanelovaných boxů pomocí,,věžového"jeřábu,který měl na háku pověšenou zavírací lžici.Druhým jeřábem se pak nakládaly hotové panely na vozy.Fotky nemám,ale bylo by to jako na fotce 2-4 z Polanky,ale nesypalo by se až na roštu,ale už před zábradlím do díry doleva.
Sobota, 01. února 2020 - 04:42:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 466
Registrován: 10-2010
Dobrý den, chtěl jsem se zeptal zdali někdo nemá fotky vlečky fy.Sam(obalovaný, betonárny) která je v České Lípě popř i budov v blízkosti kolejiště děkuji