naše weby

Výpravní budova 16/H
aktualizace 2. 12. 2023
Tranzitní koridory
popisy, tabulky, foto...
Historie českých SPZ
aktualizace 12. 1. 2007
Elektrizace ve Slezsku
historie, mapy, tabulky

naši partneři

praktické

RSS 2.0RSS 2.0
mobilní verze

tiráž

© Společnost přátel kolejové dopravy,
2004–2024
ISSN 1801-6189
celá tiráž | přispěvatelé
ochrana osobních údajů
redakce@k-report.net

aktuality »

Aktuality

Je zde celkem 2034 aktualit.

Omezit výběr na území




24. 4. 2024, Železniční magazín
Společnosti skupiny WALBO v insolvenci

Společnosti skupiny WALBO v insolvenci Společnosti ostravské skupiny WALBO podnikatele Pavla Borského jsou v insolvenci. Od ledna do března 2024 bylo postupně zahájeno insolvenční řízení s firmami WALBO RAILWAY s. r. o., WALBO ENGINEERING s. r. o., WALBO WAGONS s. r. o. a WALBO AUTOMATION s. r. o.

V železničním průmyslu byly činné nejprve zejména výrobou náprav a dvojkolí (WALBO RAILWAY v závodě v Karviné, viz ŽM 10/20, str. 12), následně skupina vstoupila i do oboru výroby nákladních vagonů (WALBO WAGONS), včetně vlastního vývoje. Ten byl realizován díky některým z bývalých zaměstnanců někdejší lounské vagónky Legios Loco, kteří se rozešli do různých jiných firem po její likvidaci, jež nastala v důsledku destruktivního dění způsobeného „soubojem velkých hráčů“, který vyvrcholil v roce 2019.. r. o., WALBO WAGONS s. r. o. a WALBO AUTOMATION s. r. o.


24. 4. 2024, Železniční magazín
Helrom spustil další linku

Helrom spustil další linku Dne 4. 4. 2024 spustila společnost Helrom provoz druhé linky, a to na trase Regensburg – Lébény. Tento záměr jsme předeslali již počátkem roku, kdy jsme i uvedli další informace k souvisejícímu rozšíření vozového i lokomotivního parku. Nová linka je vedena pětkrát týdně a souprava pojme 36 silničních návěsů. Narozdíl od dosud provozované jediné linky Düsseldorf – Wien je tato provozována pro jediného zákazníka, spedici Duvenbeck, koncovým zákazníkem je automobilka Audi, která má při trase linky výrobní závody v Ingolstadtu a Győru.


22. 4. 2024, Železniční magazín
RegioFox již i v Jihočeském kraji. A také v Ghaně!

RegioFox již i v Jihočeském kraji. A také v Ghaně! Dne 22. 4. 2024 byl zahájen zácvik strojvedoucích a vlakových čet v reálném provozu na jednotkách RegioFox také na trase Olbramovice – Tábor. Pro tento účel byla do Tábora přesunuta jednotka 847.006 (ze série pro Středočeský kraj, tj. v barvách PID) a je zde nasazována na běžných Os vlacích místo RegioNovy řady 814.0. V Táboře bude umístěno sedm jednotek RegioFox určených pro vozební rameno z Tábora do Písku a Strakonic. Na něm však budou moci být provozovány až po otevření nového mostu přes Vltavu u Červené nad Vltavou a do té doby budou dočasně jezdit na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic.

O týden dříve začala být jiná jednotka nasazována v Pardubickém kraji – České dráhy se přibývajícími zácviky připravují na předpokládané brzké schválení řady 847 (o něž je již podána u Drážního úřadu žádost). Po něm by konečně jednotky měly být Českými dráhami přebírány – jak uvedl tiskový mluvčí Pardubického kraje, jednotky pro provoz v tomto kraji by měly ČD přebírat koncem května, aby nejpozději k letní změně jízdního řádu, tedy k 9. 6. 2024, byly nasazeny do běžné služby. Pokud se tyto předpoklady uskuteční, v druhé polovině května by měly proběhnout přepravy velkého počtu jednotek ze závodu PESA Bydgoszcz, kde jich dosud bylo vyrobeno již okolo 35.

Pro zajímavost také dodejme, že počátkem dubna dorazila do ghanského přístavu Tema první jednotka téhož výrobního typu, tedy Regio160. Nyní je určena nejen k vlastnímu zkušebnímu provozu, ale také ke zkušebnímu provozu nově postavené 97 km dlouhé železnice spojující Temu (na okraji aglomerace hlavního města Accra) a severně ležící město Mpakadan. První jízdy na širé trati se odehrály 18. 4., tentýž den však prozatím skončily po střetu s nákladním automobilem stojícím na koleji. Společnost Ghana Railway Company (GRC) má prozatím objednány dvě jednotky s opcí na dalších deset.


22. 4. 2024, Železniční magazín
První estonský Panter v Lotyšsku

První estonský Panter v Lotyšsku V noci z 5. na 6. 4. 2024 vyjela na cestu z Ostravy do Rigy první jednotka typu 21Ev pro Elron. Přeprava se odehrála po jednotlivých vozech, tento RegioPanter ponese u dopravce inv. číslo 3340. Jde o druhou jednotku v sérii, její první vozy dorazily do Rigy dne 9. 4.

V pořadí první vyrobená jednotka nese číslo 3339 a nachází se od ledna ve zkouškách v plzeňském závodě. Plánem je, aby oba vlaky byly na estonských železnicích připraveny k testování do začátku léta.


20. 4. 2024, Železniční magazín
Olomoucké rozloučení s řadou 460 ČD

Olomoucké rozloučení s řadou 460 ČD Letošní rok je ve znamení velkého střídání generací na železnici. Po loňské úspěšné akci v oblasti Olomoucka s „bobinami“ mají nyní veřejnost, média, fanouškové a všichni zájemci o víkendu 20. – 21. 4. jedinečnou a poslední oficiální příležitost svézt se řadou 460. Celá akce začala již v pátek 19. dubna odpoledne, kdy byla v čase cca od 13.30 do 14.30 h v nákladním obvodu stanice Olomouc hl. n. pro fotografy připravena možnost pořízení snímků unikátního setkání jednotek řad 451, 460, 560 a 640, které se už asi nikdy nebude opakovat.


16. 4. 2024, Železniční magazín
RegioFox s cestujícími v Pardubickém kraji

RegioFox s cestujícími v Pardubickém kraji Od 15. 4. 2024 je jedna souprava řady 847 nasazována do provozu s cestujícími na trati Havlíčkův Brod – Chrudim – Pardubice. Ještě předtím vykonala dne 14. 4. okružní jízdu bez cestujících v trase Havlíčkův Brod – Žďárec u Skutče – Svitavy – Česká Třebová – Choceň – Týniště nad Orlicí – Hradešc Králové – Pardubice-Rosice nad Labem – Žďárec u Skutče – Havlíčkův Brod (čímž možná proběhla v tichosti úplná premiéra výskytu RegioFoxu v Královéhradeckém kraji).


15. 4. 2024, Železniční magazín
První jízdy FLIRTu pro Renfe

První jízdy FLIRTu pro Renfe Jak jsme popsali v ŽM 3/24 na str. 8, realizuje nyní firma Stadler zakázku na celkem 79 elektrických jednotek pro systémy příměstské dopravy Cercanías v Madridu a Rodalies v Barceloně.


13. 4. 2024, Železniční magazín
Vyjel „Hokejtron“

Vyjel „Hokejtron“ Již za měsíc vypukne mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2024. Proto se České dráhy rozhodly zviditelnit skutečnost, že jsou oficiálním dopravcem mistrovství, a jednu z lokomotiv Vectron – 193 976 – opatřily polepem „symbolizujícím preciznost, výkon a týmovou práci na ledě i na kolejích“.


13. 4. 2024, Železniční magazín
Vectron DM u ČD Cargo

Vectron DM u ČD Cargo Počátkem dubna společnost ČD Cargo oznámila, že si pro provoz u své německé pobočky najala jednu lokomotivu typu Vectron Dual Mode, konkrétně stroj 248 082 z poolu Northrail. Ten je správcem vozidlového parku pořizovaného investiční skupinou Paribus.


13. 4. 2024, Železniční magazín
AVRIL (konečně) na startu

AVRIL (konečně) na startu Dne 11. 4. 2024 oznámil španělský ministr dopravy a udržitelného rozvoje Óscar Puente, že společnost Renfe obdržela prvních deset rychlovlaků typu AVRIL z produkce firmy Talgo. Tyto jednotky řady 106 budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde dochází ke změně rozchodu. Renfe zahájí prodej jízdenek na spoje vedené jednotkami AVRIL dne 18. 5., zahájení komerčního provozu je stanoveno na 21. 5.



1 | 2 | 3 | starší | nejstarší