K-report
 

Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 16. 03. 2011  

Diskuse K-report » Archiv 2011 » Železnice » JHMD (Jindřichohradecké místní dráhy) a Osoblažka » Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 16. 03. 2011 « Předcházející Další »

Autor Příspěvek
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 424
Registrován: 5-2009
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 08:44:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zřejmě se jedná o tento typ vozů. Obrázek je z katalogu Rosemann&Kuhnemann ale stejné vozy nejspíš vyráběl kde kdo. Vozy dodala Belga, výrobce je nejistý.

Další detaily, jako přestavbu na podvozkové a posléze zrušení a náhradu dnešními osobními vozy čísel 1 až 3 asi lépe popíše někdo povolanější.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 09:05:51    Odkaz na tento příspěvek  

T47020: O plánech JHMD ve věci motorových vozů je zasvěceně psáno na straně 4-5 píár zpravodaje JHMD "Naše lokálka", číslo 2/2011, které teď, v březnu 2011, právě vyšlo.
Hank+Zmar: V expozici na Balogu bylo (dosud je?) uvedeno, že původní osobní vozy ČHŽ byly zničeny za 2. světové války, resp. během SNP. Pro ČHŽ později typické, dosud zachované tradiční dřevěné podvozkové osobní vozy = poválečná "nouzovka" na bázi dřevařských plošiňáků.
Kovářmirek
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1040
Registrován: 3-2006

Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 09:10:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad košická Katka- včera před čtvrtou odpolední už byla na kolínském ranžíru.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 16
Registrován: 2-2011
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 09:43:40   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Nemáte prosím někdo fotky vagonu Ci/ú 305, když byl na korytnické úzkokolejce.
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 425
Registrován: 5-2009
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 09:57:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hank, Cogwheel: to, co je uvedeno v expozici, je podle vyprávění pamětníků. Ale dnes známé dokumenty říkají, že to bylo jinak. Staré vozy skončily v souvislosti s obnovováním veřejné osobní dopravy někdy kolem roku 1930. Nebyly zničeny, ale jejich skříně dosloužily jako skladiště v Balogu.
Žádný výkres tohoto vozu neznám.

Dnes existující tři nové vozy tedy musely vzniknout už před válkou.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 10:24:48    Odkaz na tento příspěvek  

Zmar: No, ta druhá fotka je s původní lok. č. 5 převzatou po rekonstrukci v dubnu 1926. Takže ve 2. pol. 20. let už nejmíň jeden vůz měl podvozky a ještě byl v provozu.

Kdyby tak aspoň byly známé základní rozměry - rozvor a délka skříně...

zdraví
hank
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 10:46:46    Odkaz na tento příspěvek  

Na fotce od Zmara je zkratka G.E.V. - Görgénvölgyi erdei vasút - po r. 1920 CFSG (Caile Ferate Silvica Gurghiu) - lesní dráha v Gurghiu, dnes v Rumunsku. Pospichal uvádí, že její lokomotivy po r. 1948 přešly k CFF. Takže ani odtud asi informace neseženeme...

zdraví
hank
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 426
Registrován: 5-2009
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 11:06:59   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank:
rozměry z doby, kdy už měly podvozky, by snad měly být:
délka užitečná 4300 mm, délka celková 5700 mm - není jasné, co je tím myšleno. Zda délka skříně a délka včetně plošiny anebo délka bez a s nárazníky
šířka 2200 mm
výška celková 2700 mm
rozvor 2200 mm - už s podvozky, je to zřejmý nesmysl

údaje je nutno brát s rezervou, protože je v tom guláš a něco klidně může patřit k úplně jiným vozům.
Oba vozy musely být v provozu, dokud nepřišla náhrada. Tedy asi do konce dvacátých let. Jejich skříně potom stály vedle sebe, takže zrušeny asi byly zároveň.

(Příspěvek byl editován uživatelem zmar.)
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 85.160.116.183
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 11:29:05    Odkaz na tento příspěvek  

Zmar: vida, toho už se dá chytit. Těch 2,2 m může být vzdálenost vnitřních náprav podvozků. Podobné podvozky (Diamond) měly korytnické vozy Za/u 2400-5 s rozvorem podvozků 920 mm a vzdáleností otočných bodů 3,2 m.

Děkuje
a
zdraví
hank
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 427
Registrován: 5-2009
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 11:36:51   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank: myslím, že tady použili stejný spodek jako u těch korytnických nákladních vozů - tam na něm měli nejen Z-ky ale i plošiňáky a uhláky. Takže snad vzali takový plošiňák a na něj posadili skříň.

Možná by stálo za to zkontrolovat délku té Zetky a uváděnou délku skříně osobního vozu v Hronci. Teď u sebe nemám údaje k Zetce.

Ale oficiální vzdálenost otočných čepů u tohoto typu spodku by měla být 3210 mm (tohle číslo se dobře pamatuje).
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 85.160.116.183
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 11:53:11    Odkaz na tento příspěvek  

Za/u Korytnica: 6,4 m přes nárazníky, rám včetně plošiny cca 5,7 m (odměřeno z náčrtku K. Justa v měřítku 1:87).

Osobní vůz ČHŽ: Takže těch 5,7 m bude zřejmě taky délka rámu. A máme to doma , děkuji za spolupráci.

zdraví
hank
Wels
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 335
Registrován: 12-2007

Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 13:47:49   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T47020 : Určitě nemá a ani mít nemůže. Ci/u 305 v Korytnici nikdy nebyl. Je to přestavba z rakouského Di/s 6494, provedená již v režiji JHMD a.s. v roce 2001.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 13:58:15    Odkaz na tento příspěvek  

T47020: Na Korytničce byly 3okeňáky (podle značení ČSD z r. 1928) BCi/u 252 a 253 a Ci/u 328-333.

zdraví
hank
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 14:35:35    Odkaz na tento příspěvek  

Vidím, že T47020 tu zatím jen úsečnými větami loudí informace. Ale jakými zajímavými informacemi, badatelskými poznatky či pozoruhodnými obrázky může přispět do debaty ostatním zájemcům o úzkokolejky on sám?
Janek_lemoch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1395
Registrován: 11-2007
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 15:36:17   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ta Di/s 6494 stála odstavená v JH a byla myslim po nehodě nebo požáru.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 17
Registrován: 2-2011
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 17:40:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Obrázky bych dal, ale mají moc velké rozlišení a přesahují velikost 400kB, a taky nemám program na předělání. Tak mi na mail pošlete svou adresu.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 18
Registrován: 2-2011
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 17:41:01   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

fotky bych poslal večer.
T_m
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2301
Registrován: 5-2002

Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 17:58:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Obrázky bych dal, ale mají moc velké rozlišení a přesahují velikost 400kB, a taky nemám program na předělání.
Program není potřeba mít v počítači, tady je program na webu http://pixlr.com/editor/
Dopravní web ® informace a publicistika z oboru dopravy, se zvláštním zřetelem na dopravu veřejnou
To se pak sevře v krku, když ukáže třeba na Tebe... A pak "Chraňte naše duše!", často zaznívá do nebe... - Daniel Landa
Nejdřív přicházejí úsměvy, potom lži. Poslední je střelba. – Roland Deschain z Gileadu
Zado
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3
Registrován: 2-2011
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 19:34:54   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zajímavé využití: http://www.youtube.com/watch?v=eAhHYCO4RwQ
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 19
Registrován: 2-2011
Odesláno Pondělí, 14. března 2011 - 22:02:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Je mi líto, ale fotky budou až zítra.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 20
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 09:20:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

prohlédněte si JHMD.cz
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 21
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 10:12:18   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zde jsou slíbené fotky







T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 22
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 10:20:44   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jinak }díky za pixlr.com/editor
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 23
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 10:23:55   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

JHMD.cz má napsáno,že Ci/ú 305:
Vůz v této podobě byl jako letní osobní provozován na trati Ružomberok - Korytnica do roku 1966. Restaurování vozu provedla firma J.S.K. Partner, Kamenice nad Lipou.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 11:27:57    Odkaz na tento příspěvek  

Na trati Ružomberok - Korytnica jezdily jiné "letní" osobní vozy, možná se renovátoři nechali inspirovat jejich podobou. Pordobněji o těch korytnických letních vozech bylo kdysi psáno např. v modelářské rubrice časopisu Železničář (to ale najít, to by hned tak nebylo). Možná to někdo jiný vyhledá rychleji.
Kalanis
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1534
Registrován: 12-2006

Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 11:33:01   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zado: Ta trať je celá poměrně zajímavá - co jsem tak chytl ze sat a sítě...
Celá je totiž rozchodem spíš zahradní modelová, ale délku má jak lokálka. Zabezpečovačku přejezdů by jí v něčem mohly závidět i větší tratě (důvod: 2 smrťáky - ale fírů - a poškození čoudy). Navíc je na jednom konci smyčka a trať je nedaleko EuroTunnelu. Akorát pánové neumí (na rozdíl od Zbýšováků) zpřerozchodovávat - jeden možný úsek by to zasloužil a měli by to i se společnou stanicí s běžnou tratí.
Doprava nebo něčí kapsy? Je to jedno - tunely jako tunely... K-Report do mobilu
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 429
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 12:01:27   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Kalanis: je to tahle železnice, kde za války měli pancéřový vlak s protileteckými dělovými vozy ? Vím, že to bylo na některé britské železnici tohoto rozchodu, ale už nevím, které.
Wels
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 336
Registrován: 12-2007

Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 12:06:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ci/u 305 : ze stránek JHMD a.s. :
Vyhlídkový vůz Ci/u 305 je v provozu od roku 2001. Vůz byl upraven ze standardního služebního vozu rakouských úzkorozchodek s typizovaným spodkem (rozvor 3,7 m, průměr kol 620 mm) vyrobeného vagónkou v Simmeringu v roce 1924.

K druhému snímku : jedná se o záběr vozu Bai/u 608 ČHŽ :
Vůz v této podobě byl jako letní osobní provozován na trati Ružomberok - Korytnica do roku 1966. Restaurování vozu provedla firma J.S.K. Partner, Kamenice nad Lipou.

věřím, že tak, jak je to na stránkách uvedeno, to může někoho zmást.
Zado
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 4
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 12:09:48   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zmar: Viz můj odkaz cca v polovině stránky.
Hrabe
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 238
Registrován: 9-2006
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 14:43:58   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad Hank: toto je výkres FGV osobního vozu v navrhovaném provedení se dvěma plošinami.
Wels
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 337
Registrován: 12-2007

Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 15:02:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ci/u 305 : omlouvám se za mystifikaci, ale teprve teď jsem si otevřel ten druhý snímek a samozřejmě je z Ci/u 305 z Hradce. Takže to je napsané dost pitomě, neboť vůz nikdy na trati Ružomberok - Korytnica ani být provozován nemohl. Trať zrušena 1974, vůz přestavěn 2001. Ale ve stejném duchu byly tři letní vozy v Korytnici. Dva dvouosé a jeden čtyřnápravový a tomu je interiér tohoto vozu připodobněn.

T47020 : Jinak doporučuji prostudovat Justovu knihu Na úzkém rozchodu v J. Hradci a Gmündu a tam se dozvíš vše potřebné.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 15:45:51    Odkaz na tento příspěvek  

Hrabě: No ale tohleto tam určitě nikdy nejezdilo... Vůz II. třídy na lesní železnici si dost dobře neumím představit, to už spíš na veřejné dráze (na které? i tam bývaly kvůli minimální poptávce po II. třídě spíš vozy BCi) nebo na nějaké hospodářské dráze na Dolnej zemi jako luxus pro výlety místního maďarského panstva ...

Máte k tomu prosím víc údajů?

děkuje
a
zdraví
hank
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 430
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 16:07:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zado: děkuji za upozornění. Na Youtube se dívám jen málokdy.
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 431
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 16:10:00   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank: zrovna ty dva staré korytnické letňáky, které inspirovaly tvůrce vozu Ci/u 305 (skutečně jen inspirovaly, vozy vypadaly dost odlišně), měly původně druhou třídu. Ale to byla skutečně výjimka.

Vůz z výkresu Hraběte v Hronci nejezdil. Ale nevylučoval bych možnost, že ty opravdu dodané vozy mohly být z tohoto odvozeny a mohly mít například stejný spodek a aspoň některé rozměry skříně apod.

(Příspěvek byl editován uživatelem zmar.)
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 24
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 17:50:05   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

a tak nemáte ty fotky té Di/s 6494
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 86.49.85.38
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 18:11:20    Odkaz na tento příspěvek  

O těch letních (i ostatních) vozech "Korytničky" jsou tabulky a foto v č. 6/90 zaniklého časopisu Železničář (v části Modelová železnice). Byly 2, postavené ve vlastních dílnách KBD ve Vrútkách r. 1910. U ČSD nesly označení B/u 200, 201 (za SŽ 220, 221), dojezdily jako B/u 680, 681 ČSD.
Kromě nich se na "Korytničku" (přes Frýdlant) počátkem 60. let minulého století dostal také třetí - podvozkový vyhlídkový vůz saského původu (střecha na dřevěných sloupcích mu nejspíš byla doplněna až v Československu). U ČSD byl znám jako Bai/u 608 (nepřesně ho zmínil Wels výše). Ten měl štěstí: z Ružomberka se okolo r. 1970 dostal na agrární dráhu v Želiezovcích a odtamtud na ČHŽ, kde (po opravě) jezdí dosud.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 25
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 18:37:22   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

neměly náhodou ty vozy B/ú 200,201 samostatný vstupy
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 86.49.85.38
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 18:48:04    Odkaz na tento příspěvek  

Dle fotek v tom Ž 6/90 to vypadá, že vskutku měly samostatné vstupy do každého "oddílu". Podél celého vozu se také táhlo stupátko.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 26
Registrován: 2-2011
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 21:21:00   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

a nedochovaly se ty B/ú 200 nebo 201
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1369
Registrován: 1-2006

Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 21:29:42   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Po delší době něco málo z Kolína
Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 432
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 15. března 2011 - 21:47:11   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad vozy B/u 200 a 201:
vznikly napodobením vozů štrbské zubačky. O oboje se staraly stejné dílny ve Vrútkách. Proto se dá předpokládat, že i nejen technické detaily byly odkoukané ze Štrby ale asi i některé rozměry mohly být stejné - a podle toho by se dnes daly vozy zrekonstruovat aspoň v modelu. Výkres štrbských vozů byl publikován v první polovině devadesátých let v časopise Železnice. Pokud vím, tak délka korytnických (starých) letňáků dnes není známa a ví se jen rozvor 3,8 m (jestli se nepletu, tak štrba měla myslím 4 m).

Co se týká dalšího osudu, nedá se vyloučit, že měly jít také na síť cukrovarské železnice v Pohronském Ruskově (mezi šotouši se tomu častěji říká Želiezovce), ale není jisté, zda tam skutečně odešly. Každopádně žádná další stopa nebyla nalezena.
Pepan6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 77.48.125.252
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 08:05:55    Odkaz na tento příspěvek  

Četli jste to už na stránkách JHMD.cz s tou novinářkou? Zajímavé.
odkaz na článek co ta žnská napsala.
A odkaz na dopis, co jim tam Pan Šatava na to napsal! Tohle přímo ukázková snaha o pošpinění společnosti...
Kecup
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 751
Registrován: 7-2009

Odesláno Středa, 16. března 2011 - 08:54:36   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

nemá to obdoby ... za chvilku nás všechny nařknou za to že jsme zpátečníci
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 09:23:19    Odkaz na tento příspěvek  

Nebude to součást nějaké širší protiželezniční kapmaně? Když jsou snahy železnice (nejen v jižních Čechách) silou-mocí likvidovat... Bůhví, kdo za tím stojí. Ale když proti JHMD otevřeně vystoupit nemohou, tak na to jdou podrazácky přes média.
Petr_k
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 6552
Registrován: 4-2003

Odesláno Středa, 16. března 2011 - 09:35:03   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

to není protiželezniční kampaň *), to je projev totální blbosti. Někteří bojovníci prostě budou bojovat furt, proti všem a všemu, co se neslučuje s jejich viděním politicky korektálního světa. Čili Sieg Heil, Kameraden!

*) - ale nelze vylučoučit, že to nějaký jiný nejmenovaný pako v kampani v rámci politickýho stylu zkurvit, vydojit, podmazat a všechno pro kamarády nepoužije.
A co na to počítač? Že mlčí?!?
Dan1977
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 65
Registrován: 5-2010
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 09:52:54   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tak to je opravdu hnus, ta Petruška Šustrová. Chtělo by to, aby zase někde Magor veřejně vysvětlil, co je to za ženskou
A Balšínek by se měl propadnout hanbou a měl by JHMD uveřejnit velkou omluvu na titulní stránce a Petrušku z lidovek vykopnout až měsíc.
Opravdu třikrát FUJ takovému žurnalismu.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 09:57:57    Odkaz na tento příspěvek  

To aby se nevinné děvče pomalu bálo, když večer z 30.dubna na 1.května pojede vlakem na zábavu u ohně v kostýmu čarodějnice. Mohlo by to urazit nějakého katolického vymývače mozků (ti jsou nyní mocenskými strukturami také protežováni), který by to také mohl medializovat...
P.S.: Ještě mě napadlo: Z Petrušky Šustrové by mohla také být pěkná čarodějnice. Jak asi bude trávit tento den?
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 10:21:54    Odkaz na tento příspěvek  

V Německu je "Walpurgisnacht" také velmi populární a davy kostýmovaného obecenstava vyjíždějí vlaky HSB na Brocken, viz např.: http://wernigerode-tourismus.blog.de/2010/04/08/hexensonderzug-wa lpurgisnacht-schierke-8327975/
Wool
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 671
Registrován: 1-2005

Odesláno Středa, 16. března 2011 - 11:02:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

K článku - nemá smysl se rozčilovat, stačí to omluvit její prostotou.
Počkejte, až ctěná uvidí čelo T478.3101. To bude teprve jízda.
29,844 – 43,138 na 311? Jednou Vám to budu všechno vyprávět...
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 11:33:58    Odkaz na tento příspěvek  

Jen mne v této souvislosti napadlo, že vhodná forma omluvy by byla, kdyby Petruška Šustrová objednala a zaplatila JHMD na 30.4. zvláštní parní vlak do Nové Bystřice a kdyby tam přišla ustrojená jako čarodějnice.

V tom Harzu (viz výše) se při "čarodějnických jízdách" aspoň nad kostýmovanými cestujícími nikdo nepohoršuje - ač poslední "čarodějnici" tamní tmáři a náboženští fanatici upálili mnohem později, než v českých zemích.
pck
Neregistrovaný host
Odeslán z: 77.87.241.183
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 13:21:42    Odkaz na tento příspěvek  

K těm lokomotivám, které se nedávno prohnaly skrz Jindřichův Hradec: Skončily skutečně v Rumunsku v Bradu. U Rešicy se plánuje zprovoznění na rok 2012, měla by se poté objevit na některé z tratí provozovaných společností CFI (Campeni-Abrud, Moldovita, Covasna). Lokomotiva označená v článku jako 1.13 by měla být zprovozněna do Velikonoc a jezdit až do podzimu každý čtvrtek v Bradu.
Více: http://www.zhd.ro/?r=stiri&a=noi-mocanite-pentru-zona-bradului-46 86
Všd
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1171
Registrován: 7-2008
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 13:30:48   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Pánové, Petruška Šustrová je bývalou družkou Jana Rumla a zároveň členkou rady Ústavu dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu.

V nacistických uniformách se chodí na různých vojensko-historických akcích celkem běžně. Jenže uniformy Wehrmacht nejsou ani nacistické, neboť šlo o řádnou armádu a ne nacistickou organizaci (tou bylo Gestapo, SS nebo SA), podobně jako uniformy ČSLA nejsou komunistické.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 27
Registrován: 2-2011
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 13:32:41   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

nemáte někdo prosím fotky M25.0 ČSD, jezdila v podkarpatské rusi
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 14:02:21    Odkaz na tento příspěvek  

P. Šustrová se již za komunistů angažovala např. ve VONS - Výboru na ochranu nespravedlivě stíhaných. O pár set let dříve, v dobách náboženského tmářství, byly takovými nespravedlivě stíhanými např. osoby, považované za "čarodějnice". Nyní to v ČR vypadá, že opět nastává doba tmářství a že se chystají zase nějaké nové "hony na čarodějnice". Co na to Petruška Šustrová - zaměří na to svou pozornost?

T47020: Nějaké foto M 25.0 určitě bude v knize Karla Justa: "Parní lokomotivy na úzkorozchodných tratích ČSD". Proč si tuto knihu neopatříte (nebo aspoň nevypůjčíte v nějaké lepší knihovně)? Bylo by určitě lepší si něco o M 25.0 přečíst tam, než ustavičně somrovat na tomto fóru o fotky.
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 28
Registrován: 2-2011
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 14:35:07   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Děkuji za duchaprázdnou odpověď, bohužel tuhle knihu si nepůjčím protože v žádné Brněnské knihovně jsem ji nenašel a 7OO Kč se mi platit nechce (kvůli pár fotkám).
že_by
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2415
Registrován: 6-2007
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 14:37:25   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Pane Šatavo, fandím Vám a držím palce. Petrušky Šustrové jsem si DOSUD velmi vážil. Dosud...
že_by
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2416
Registrován: 6-2007
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 14:40:29   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad T47.020
Ale tak to chodí, pokud má někdo cenné fotky, tak je publikuje v knížce, která nestojí padesátikorunu. Asi majitel fotek netouží po tom, aby se jen tak poflakovaly na internetu. Nebo Vy své několik desetiletí staré archiválie dáváte takto v plen?
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 29
Registrován: 2-2011
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 14:42:37   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Já nemám věk nato abych měl 20-ti nebo 30-tileté fotky.
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 433
Registrován: 5-2009
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 15:03:54   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

T47020: knížka je momentálně vyprodaná (aspoň v nabídkovém formuláři Vydol se nenabízí). Nestála 700 Kč ale pouze asi polovinu.

Cogwheel: Nyní to v ČR vypadá ... že se chystají ... "hony na čarodějnice"
Kdo zná kauzu Hučín, ví své. Hony tady už dávno běží, ale mají trochu jiné politické pozadí, než se píše na oblíbených dezinformačních serverech. Nicméně toto téma patří do jiného diskusního vlákna.

(Příspěvek byl editován uživatelem zmar.)
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Středa, 16. března 2011 - 15:09:27    Odkaz na tento příspěvek  

T47020: U vozidel M 25.0 se musíte ponořit ještě hlouběji do minulosti - jejich fotky budou mít tak 90-100 let. I velmi mladý zájemce o úzkokolejnou historii ale může k tomuto oboru přistupovat chytře a inteligentně. I takový uznávaný znalec jako např. Zdepa byl někdy teenager. Ono to heslo "Rosteme s knihou" není jen reklamní slogan, ale má i něco do sebe.
P.S.: Pokud jste z Brna či okolí, můžete zkusit navázat kontakty např. s lidmi ze Zbýšova - za účelem vzájemné výměny informací. Nezkušeného mládence (ale s opravdovým zájmem) snad nevyženou.