K-report
 

Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 13. 03. 2011  

Diskuse K-report » Archiv 2011 » Železnice » JHMD (Jindřichohradecké místní dráhy) a Osoblažka » Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 13. 03. 2011 « Předcházející Další »

Autor Příspěvek
LukasJ
Neregistrovaný host
Odeslán z: 213.226.245.49
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 13:48:58    Odkaz na tento příspěvek  

PepaN6680: ja vým je to blbé. Já myslel tenhle Balm/u 638 ze má prý jezdit na akumulátorový pohon. Má také na dveřích nálepku ,,Skušební provoz" diky
Zvídavý_člověk
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 68
Registrován: 1-2011
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 13:51:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Troufnu si tvrdit, že nálepku "Skušební provoz" na dveřích ten Balm/u 638 na sto procent NEMÁ.

(Příspěvek byl editován uživatelem Zvídavý_člověk.)
LukasJ
Neregistrovaný host
Odeslán z: 213.226.245.49
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 14:03:33    Odkaz na tento příspěvek  


a dokonce sem ho vyděl na vlastní oči.
Zvídavý_člověk
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 69
Registrován: 1-2011
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 14:05:23   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  


NEMÁ
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.228.94.242
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 14:11:50    Odkaz na tento příspěvek  

Ad T47020: Pokud Vám jde o tento vagon (vyfocený v pozadí za "U 37.002"):

tak nějaký náčrt tohoto vagonu by mohl být v publikaci o malodráze Králův Dvůr - Beroun - Koněprusy, vydanou před lety KHKD (loni ji snad u brány expozice v Kněževsi - na Kolešovce měli ještě v prodeji). Prapůvodně totiž pochází z malodráhy KBK. Byl vyroben někdy v 50. letech minulého století, ale je prakticky shodný se staršími tamními vozy na přepravu vápence ještě z doby Rakousko-Uherska.
P.S.: Otevřený vůz KBK se také vyrábí jako model ve velikosti HOe - aspoň o tom psali v Železničním magazínu a viděl jsem ho na nějakém kolejišti.
Hovoří se také o tom, že v nejbližších letech by mohla vyjít nějaká nová publikace o koněpruské úzkokolejce aj. drážkách v Českém krasu, v ní by se snad zájemci mohli dočkat kvalitnějších výkresů vozidel.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 86.49.85.38
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 17:46:04    Odkaz na tento příspěvek  

Syrová fotoreportáž z Osoblažska: http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/03/10/reportaz -ze-zdivocele-zeme-nejchudsiho-kraje-ceska/ (jen fotky 15-19 mají něco společného s úzkokolejkou).
U37002
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 207
Registrován: 11-2002

Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 19:13:09   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad T47020 a Cogwheel, na fotce za U37.002 je vůz Pom 46437 (snad jsem z bočnice číslo opsal dobře a kniha Na Úzkém rozchodu p.Justa má pravdu) ex Jhn/s 222 dodaný pro Jindřichův Hradec / Nová Bystřice, ne vůz z KBK. Vůz na Vaši fotce má vzpínadlo.

http://u37.002.sweb.cz/
Žmz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2649
Registrován: 9-2007

Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 20:04:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Vidím, že tu řešíte velmi zásadní věc v oblasti moderníchtrakčních prvků, tak se omlouvám. Jen, kdyby někdo potřeboval přírůčku motoru Škoda 2-6 S 110, tady ji lze ještě 29x stáhnout tady ve schránce

Omlouvám se za OT, ale letos jsem ji už posílal 4 zájemcům, tak se pokusím nasystit trh touto cestou

(Příspěvek byl editován uživatelem Žmz.)
ZMZLONICE - VIDEO ZMZLONICE - AKTUALITY
Jožo_k
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 385
Registrován: 11-2002

Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 20:38:09   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

JHMD na svojej stránke už dávnejšie (koncom roka) avizovali, že má vyjsť nové číslo občasníku Naše lokálka (č.2). Už prešla dosť dlhá doba a stále sa tam nič neobjavilo. Nevie náhodou niekto, či nevyšla v tlačenej forme?
Zdepa
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1029
Registrován: 7-2005
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 21:05:39   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

ad Dětřichov - znám podklady k uvedné lokomotivě, znám i plánek stanice se zákresem úzké z pozdějších let, ale o provozu tohoto stroje nevím nic. Jako by později nebyl.
Kvalitní plány stanice Heřmanice (budovy), na které jsem byl poptáván na burze, jsem taky nepotkal.
Zdepa
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1030
Registrován: 7-2005
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 21:13:59   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jednu takovou zajímavost - pokud víte něco o lesních drahách v Jeseníkách (viz texty Z.Melíka z konce 80.let), ta musíte znát i informaci, že lesní železnici ze Staré Vsi a Bedřichova byla postavena na panství hraběte Harracha v roce 1892. Reference Pražské akciové společnosti však uvádí, že přenosné dráhy systému Dolberg zakoupil Vrchní lesní úřad hr.Harracha v Branné už v roce 1888 a 1889. Jen musím upřesnit, že se nejedná o Brannou na panství hr.Jana II z Lichtensteinů, ale Branná u Jílemnice. Tak by mne zajímalo, kde byla první lesní dráha na panství hr.Harracha postavena. Někde nad Jílemnicí ??? ....
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5
Registrován: 3-2011
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 21:21:48   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Martink - v Dětřichově jsem byl vloni v létě, zdokumentoval jsem skladiště firmy Preibisch, ale na poptávání u místních lidí nebyl moc čas. Akorát tak u pána co zachovává ten notoricky známý úsek "dvojkolejky".

Zdepa - podklady k akumulátorovce? Nějaké jiné, než co jsem "vyvěsil"? Plánek stanice je pravděpodobně z knihy: Úzkorozchodná místní dráha Frýdlant v Čechách - Heřmanice.

Jak je známo, ta akumulátorovka byla výrobkem firmy Siemens. Kdyby tak byla možnost nahlédnout do nějakého firemního katalogu. Nevěřím, že by byla jediná svého druhu.
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 6
Registrován: 3-2011
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 21:42:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Omlouvám se, že se vracím o notný kus zpět, ale probírali jste tu před časem možnou aplikaci "Najbrta" ( při vyslovení tohoto jména ve spojitosti se železnicí by si každý slušný člověk měl odplivnout )na T 47.
Myslím si,že k T 47 je "najbrt" hodně vlídný. Když to srovnáte třeba s tím, jak dostal na "osobní" Brejlovec....
Nemá někdo šajnu o tom jak měly dopadnout v novém schématu vozy Balm/ú?
Zdepa
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1036
Registrován: 7-2005
Odesláno Čtvrtek, 10. března 2011 - 22:20:44   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

ad Lodyha77 - plánek v knize je reprodukcí originálu (Národní archiv, fond České mistodržitelství, karton 8944, spis 39/187/2-D. Kromě plánu tam je popis vozidla, předpisy k obsluze. Jinak plány schvalilo i Ministerstvo železnic (EM čj.34537/01 z 30.8.1901) a 27.9.1901 byla proveden technicko-policejná zkouška. Výkres je parafován Siemens & Halske AG Wien , 23.April 1901. Ve známých referencí firmy Siemens jsem na ní nenarazil.
Sajtr
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 770
Registrován: 11-2006

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 07:43:34   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Několik nových snímků ze zasněžené Osoblažky naleznete tady.
úzkorozchodná železnice Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
lokomotivy U57.001, U46.002, TU38.001
Slezské zemské dráhy - www.osoblazsko.com
Rumcajs
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 404
Registrován: 6-2007

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 08:10:11   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Sajtr: Takže ste se nepoučili a opět uschovávali hadice plné vody?
Se tě zetám, ti holanďani seděli v tym letňáku? Čím ste je zahřívali?
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 260
Registrován: 11-2004
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 08:14:48   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Sajtr: Paráda! Ten efekt mrazu a dlouhých sloupů páry mi připomíná obrázky z Číny. Naštěstí nemusíme tak daleko - stačí dobrý nápad a dobré lidi na obci - že, Rumcajsi?
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Rumcajs
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 405
Registrován: 6-2007

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 08:54:29   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

MartinK: Upřesním: člověk musí chodit do hospody opít se , aby dostal natolik šílený nápad a vrhl se sám do něčeho takeho ošemetneho jako je zájezd na parní vláček.
Mimochodem, chystám další šílenost pro mé spoluobčany: zájezd na Vychylovku. Akorát že pořád nemůžu zjistit, kdy je den železničky
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 261
Registrován: 11-2004
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 13:00:42   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rumcajs: Předpokládám, že Den železnice na Kysucích je jako vždy - víkend 21.-22.5. Na ten samý víkend je připravována i sláva na Tanečníku. Tak už můžeš klidně objednat ten autobus, určitě bud plný úsměvů a dobré nálady
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Rumcajs
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 406
Registrován: 6-2007

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 13:09:24   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

MartinK: A safra, tak to sme v
Stihnout oba kopce za jeden den nepůjde a na dva dny tam nikdo nechce jet. Takže buď a nebo (zrušit nebo přeložit).
zelezniceplnapary
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.129.173
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 13:47:14    Odkaz na tento příspěvek  

Mašinka má po deseti letech provozu bebí.
Hrabe
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 233
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 14:37:21   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rumcajs:MartinK: A safra, tak to sme v
Stihnout oba kopce za jeden den nepůjde a na dva dny tam nikdo nechce jet. Takže buď a nebo (zrušit nebo přeložit).
Vyvezeš se na Chmuru,pěšky na Beskyd, poznávačka úvratí a dolů na Tanečník zase vlakem.
Kde je problém?
Jen ten, že po cestě není hospoda....
Rumcajs
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 408
Registrován: 6-2007

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 14:43:06   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hrabě: Asi to, že tam pojede cca 5 důchodců s berličkou a 10 rodičů s dětmi, kterým se rozhodně šmatlat pěšky a takovou dálku nebude chcet. Pro mě inak problem nět, ale musím program uzpůsobit pro ty, kteří si za něj zaplatí...
Hrabe
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 235
Registrován: 9-2006
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 14:55:14   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Žádný problém - bus je po nové cestě v Oravské Lesné
za 40 min a doveze Tě od skanzanu až na Tanečník.
Jožo_k
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 387
Registrován: 11-2002

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 17:00:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Aaa super, už je to tam!
Janek_lemoch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1392
Registrován: 11-2007
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 17:46:14   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Neví někdo, která Balmúčka JHMD jsou neprovozní a slouží jako zdroj ND? Děkuju
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 262
Registrován: 11-2004
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 18:53:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hrabě: ...Jen ten, že po cestě není hospoda....

No, že bychom speciálně pro Rumcajse ten sud s pípou dovalili na Beskyd?
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
262
Neregistrovaný host
Odeslán z: 89.103.30.106
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 19:55:33    Odkaz na tento příspěvek  

Martink:Víte již prosím bližší termín zkoušek gontkuláka na osoblažce?Nebo kdy bude na Vychylovce jezdit?
Děkuji.
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 7
Registrován: 3-2011
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 20:53:00   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zdepa - děkuji za odpověď.

Kovářmirek - taktéž děkuji - za popis mostní konstrukce.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.0.203.121
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 23:06:58    Odkaz na tento příspěvek  

Ad T47020 + U37002 výše: Došlo tu k situaci "na špatnou otázku špatná odpověď". Na dotaz k uhláku v Nové Bystřici, který byl položen tak, aniž by tazatel tento vagon blíže identifikoval (např. fotkou), jsem reagoval narychlo vyhledanou malou fotkou (která ani není moje), na níž je dle U37002 původní novobystřický vůz, nyní označený Pom 46437.
Ale vůz KBK jsem před několika lety v N. Bystřici určitě také viděl odstavený, rovněž s pohotovostní zásobou uhlí pro parní loko. Pokud si vzpomínám, měl dosud pro dráhu KBK charakteristickou výdřevu bočnic (zesílené šikmými fošnami) - z dob, kdy na KBK vozil velké kusy vápence, tím šel na dálku snadno poznat. Také má na úzkokolejku nezvykle mohutné listové pružnice. Vyrobila ho Tatravagónka Poprad (č. 14/1957), interní označení u JHMD Nt/u 3100 (dle knihy K. Justa). V knize o malodráze KBK jsou nákresy s měřítkem.
Další vagon ex KBK by se měl nacházet na Vychylovce, tam už ale o typickou výdřevu bočnic přišel dávno.
Em4751
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 8
Registrován: 2-2011

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 23:27:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Janek:
Balmy v JH jsou plně provozní všechny, pouze ty, které mají pro dobíjení ještě řemen se používají pouze jako záloha, proto některé třeba i celou zimu nevyjedou. V létě jsou pak třeba všechny.
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 263
Registrován: 11-2004
Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 23:33:58   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

262: Ještě ne.
Vzhledem k charakteru zkoušek na Osoblažce (tedy že se bude jednat o provozní zkoušky možná ještě ne zcela vizuálně hotového stroje a ne o jeho představení veřejnosti) bude dopředu znám termín v řádech dnů, možná jen hodin.
Co se týká zkušebního provozu na Tanečníku, tak první půlka května. Představení veřejnosti bude pak na základě výsledků zkoušek. Jakési datum této akce sice interně existuje, ale je k němu ještě stále dlouhá cesta, i když poměrně krátký čas.
Chci nechat oznámení oficiálního termínu na budoucím provozovateli lokomotivy - Oravském múzeu.
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Bobes
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 591
Registrován: 6-2003

Odesláno Pátek, 11. března 2011 - 23:58:16   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Fotky lomového vozu KBK v roce 2006.
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 265
Registrován: 11-2004
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 00:00:46   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hrabě: Jasně, "pod parou" přece nemůže zůstat jen Rumcajs. Doufám, že se nakonec k němu i ten s funěním připojí :-)
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 266
Registrován: 11-2004
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 00:31:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Bobes, Cogwheel: Snad i ten vůz KBK na Vychylovce, nazývaný plošiňák Tatra, opět výdřevu nadobude.
Jinak díky za pěkné první foto! Při pozornějším zkoumání výdřevy vozu jsem s překvapením zjistil, že hledím na svoji maličkost - navíc zvýšenou o potomka!
V ten samý okamžik totiž vznikla tahle fotka:

No to jsou ale věci!
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Hrabe
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 237
Registrován: 9-2006
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 01:31:23   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Udělal jsem tu narážku na plevelení tématu českými jazykovědci na téma ZKUŠEBNÍ a ejhle, byl jsem vymazán.....
Jsem rád že cenzura ještě žije....
Medvedcz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 544
Registrován: 4-2009

Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 02:35:21   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Prosil jsem moderátora Šariho, aby sem nahlédl. Šlo o uživatele LukasJ. Krom toho, že tu tento jedinec poněkud vynikal jazykovědou, tak to gradovalo tím, že tu systémem Ctrl+C a Ctrl+V slepoval texty stylem co se mu kde hodilo.
Šari nereagoval hned, ale pak to tu citlivě promazal.
Neberte to zle. Šarimu díky, a Vám omluvu.
Umění žít spočívá v tom, umět se včas rozhodnout, na co se dřív vysrat...
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 267
Registrován: 11-2004
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 09:10:36   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Medvedcz, Hrabě, Šari: Pochopitlený důvod, už méně pochopitelný styl. Příště, prosím, sem jakékoli cenzurní zásahy napsat včetně důvodu, protože cenzor, ač v dobré víře, nikdy nemůže dohlédnout všech důsledků, které bez avíza vymazané, či upravené příspěvky můžou mezi diskutujícími způsobit. Dík za pochopení.

(Příspěvek byl editován uživatelem Martink.)
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Sajtr
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 771
Registrován: 11-2006

Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 10:22:24   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rumcajs #404 > Ale poučili jsme se, hadice byly v naprostém pořádku, problémy byly tentokrát jinde, především v těch trubkách, jak tam píšu. Jinak otevřený vagón tam byl jenom pro efekt, ale fotografové v něm stejně jeli celou cestu, asi se jim z něho líp vystupovalo na fotohalty.
úzkorozchodná železnice Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
lokomotivy U57.001, U46.002, TU38.001
Slezské zemské dráhy - www.osoblazsko.com
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 13
Registrován: 2-2011
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 21:57:34   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

nemáte někdo prosím fotky Ci/ú 319
Janek_lemoch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1393
Registrován: 11-2007
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 22:27:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ci/ú 319 je v Frýdlantě v Čechách
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 14
Registrován: 2-2011
Odesláno Sobota, 12. března 2011 - 22:36:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

ne to je Ci/ú 441, Ci/ú 319 je prej v lovětíně
Sněžník
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.145.209.2
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 07:20:51    Odkaz na tento příspěvek  

V České Třebové stojí právě teď za 4. nástupištěm nákladní vlak a na jednom z vozů je U36.003 Katka :-)
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.0.203.121
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 07:53:24    Odkaz na tento příspěvek  

Vůz Ci/u 319 (čtyřokeňák, v dosti ošuntělém stavu) jsem loni na podzim (při příležitosti zvláštní jízdy M 21.004 dne 14.11.2010) opravdu zaregistroval v hale v Lovětíně, ale tam se dost dobře vyfotit nedá. Nestál náhodou v minulých letech na volném prostranství v ŽOS Č. Velenice? (Odtamtud by nějaké lepší foto být mohlo.)
Wels
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 334
Registrován: 12-2007

Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 09:05:52   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Sněžník : a nebyla by fotka, prosím?
Past
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1503
Registrován: 11-2005
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 09:57:11   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Fotka by byla, tady je Katka v České Třebové na nákladním vlaku do Kolína.

Udivuje mě, že v dnešní době je lokomotiva se všemi štítky a přímo se nabízejí různým zlodějíčkům a překupníčkům.
Internetové stránky o železnici v České Třebové:
www.klubfoticu.estranky.cz
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1365
Registrován: 1-2006

Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 10:04:53   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Copak Katka dělá v našich zeměpisných šířkách?
Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.0.203.121
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 10:14:32    Odkaz na tento příspěvek  

Že se ptá zrovna Myšák... Nemíří právě do Kolína? Není v Kolíně v našich zeměpisných šířkách už asi jediná firma, schopná realizovat velkou opravu kotle?
Past
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1505
Registrován: 11-2005
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 10:17:36   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

"Třeba bude letošní probouzení Katky v našich zeměpisných šířkách, možná dojde k přerozchodování a bude to na řepařce"

Ale vážně: na nálepce je příjemce SEA a.s.areál závodů Pražská 54 Kolín. Protože nejsem kolíňák nemám další přehled.
Internetové stránky o železnici v České Třebové:
www.klubfoticu.estranky.cz
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1366
Registrován: 1-2006

Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 10:44:51   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Cogwheel : že u nás je firma na parní kotle samozřejmě vím, ale nevím, je už je asi jediná... Dost mě to překvapuje. No ale pokud je tam nálepka "SEA", tak je to jasné . A za rychlé odpovědi mám (tedy nejen) pro Vás malé namlsání


Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
Past
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1510
Registrován: 11-2005
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 13:21:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Středa 9.3.2011 na Zillertalbahn:



Internetové stránky o železnici v České Třebové:
www.klubfoticu.estranky.cz
Potkan
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 220
Registrován: 1-2006
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 13:29:00   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

rekonstrukce pokračuje http://www.muzeum.unas.cz/081/a.html
Pavel_reiser
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1182
Registrován: 5-2002
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 13:36:14   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Past - ta D14 je ale krásně ošklivá
On ale takhle nějak podobně mohl vypadat nástupce našeho TÚčka ...
Potěšil mě (krom všech ostatních povedených obrázků) velice ten pořádný nákladní vlak
Pavel_reiser
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1183
Registrován: 5-2002
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 13:39:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Potkan - nemáš náhodou po ruce nějaký obrázek, jak to bude po rekonstrukci vypadat, abysme se mohli těšit ? To opouštíte část původní trasy mezi nádražíčkem a trafačkou, nebo je to příprava na prodloužení do Bubovic, pokud to ovšem není tajemství, aby k vám kvůlivá tomu nenaběhli eMPíci jako do ČT
Past
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1511
Registrován: 11-2005
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 14:12:19   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Pavel reiser: Ve středu 9.3. tam mezi 9-12 hodinou jely 2 náklady do Fügenu a jeden zpět. Vozů bylo vždy dost, chodí tam vozy i od nás, ale ve středu jsem tam žádný ČDC neviděl. Minulý rok jsem tam byl také na parní vlak, zřejmě vinou tzv. krize nebyla alespoň ten den nákladní doprava žádná. Zhruba před 5 roky jsem tam byl na parní vlaky v létě a to jezdil nákladní vlak každé 2 hodiny a točily se 4 lokomotivy, z nichž jedna byla půjčena od StLB.
Internetové stránky o železnici v České Třebové:
www.klubfoticu.estranky.cz
T47020
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 15
Registrován: 2-2011
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 18:48:48   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

kdy by měla vyjet první M27 po reko
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 8
Registrován: 3-2011
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 20:13:22   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Také mám nějakou fotografii vozu KBK v Kamenici nad Lipou.
Potkan
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 221
Registrován: 1-2006
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 20:34:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad Pavel reiser: Projektová dokumentace přestavby tratě je v tuto chvíli důvěrná a má ji vrchní traťmistr Dudlan. Obrázek tedy bohužel nemám.
Pravdu máte vlastně ve všem až na ten možný zásah VP.
Staví se zcela nový úsek od muzea do průkopu, vedený zcela vpravo, po většinu úseku muzeum-výhybka Bubovice (včetně nádraží) bude trať nově dvoukolejná a zejména dojde ke kompletní výměně pražců při použití zbrusu nového svršku, počítá se v dohledné dodbě dále s výstavbou směrem na Bubovice, ale ještě během letošního roku se dokončí smyčka na jihu.
Průběžně budeme poskytovat z postupu prací .
Horší je, ža nám na to podstatné nezbývají již ani 3 měsíce !
Zdepa
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1038
Registrován: 7-2005
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 21:10:14   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

vozy vzor KBK - spoluautor textů o KBK (BZ) mi svého času slíbil poznámky ze svých toulek po LŽ na Slovensku z poloviny 70.let. zapisoval si i data vozidel, které potkal. konstatoval že ve Viglaši byly taky vozy podobné jako KBK, ale neměli ani štitek Ringhoffera, ani Buzuluku, ale slovenský. Snad z Popradu. Bližší data dodá, až se zahrabe do poznámek.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Neděle, 13. března 2011 - 21:27:55    Odkaz na tento příspěvek  

Tyto obrázky z publikace Karla Zeithammera Čiernohronská lesní dráha jistě znají všichni příznivci ČHŽ.





Dočetl jsem se, že šlo o osobní vozy z produkce strojírny Magyar-belga Gép- és hajtóépítő társaság a že byly dodány ihned při vzniku dráhy v r. 1909. Víc údajů jsem však nikde nesehnal. Mám k nim proto několik dotazů.

1. Kolik takových vozů dráha měla? Co se s nimi stalo?
2. Na prvním obrázku je evidentně vůz 2nápravový, na druhém obrázku má dva 2nápravové podvozky. Kdy došlo ke změně? Kolika vozů se týkala?
3. Jezdily tyto vozy i jinde na úzkorozchodných drahách v ČSR? Jestliže ano, kde?
4. Máte prosím někdo a dali byste k dispozici jejich modelářsky použitelné výkresy?

Za odpovědi předem děkuje
a
zdraví
hank