K-report
 

Archiv do 9. července 2009  

Diskuse K-report » Archiv 2009 » Železnice » Slovenské železnice » Archiv do 9. července 2009 « Předcházející Další »

Autor Příspěvek
Fany
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2917
Registrován: 6-2004
Odesláno Pondělí, 15. června 2009 - 07:51:31   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mám INFO, že busy jezdí v úseku LIPOV-Velká nad Veličkou
mirec116
Neregistrovaný host
Odeslán z: 78.98.115.169
Odesláno Pondělí, 15. června 2009 - 12:25:11    Odkaz na tento příspěvek  

moje fotky z akcie Rendez diesel 2009 v Bratislave:

http://lisinovic.blog.sme.sk/c/196869/Rendez-diesel-2009.html
Fany
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2925
Registrován: 6-2004
Odesláno Pondělí, 15. června 2009 - 19:49:05   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

traťovák:

I zde je info o výluce Lipov-Velká nad Veličkou

http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=222
Chystám se na Myjavu a z Velké nad Veličkou /není-li změna/ jezdí přímý MOs 3119
Bílý_petr
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 892
Registrován: 7-2005

Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 11:39:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

z toulek po Slovensku:





Mnohdy je důležitější vědět o čem se mlčí, než to o čem se mluví (Roman Kozel)
fotogalerie 4. koridor
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5965
Registrován: 8-2004

Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 13:20:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto:
Tak pro spojení severu s Nitrou samozřejmě ty vlaky moc smysl nemají, bylo by to spíš pro spojení z východu a severu do Topolčan, popř. s přestupem i do Prievidze a rovněž tak pro rychlé spojení Trenčín-Topolčany a Nitra-Topolčany.
Po nějaké modernizaci tratě by jistě stálo za úvahu mít na 140 špičkově 1h Os a proloženě 2h R do Blavy a 2h Zr z Trenčína do Nitry/NZ.
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 97
Registrován: 4-2004
Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 17:58:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch,
takže navrhujete voziť tzv. "úsekovú frekvenciu", ja do toho rýpnem:
- Topoľčany nie sú nijako extra významné centrum, a preto miestna frekvencia rýchly vlak na Trenčín len ťažko naplní.
- Prievidza, tu je možnosť spojenia s Považím s prestupom v Chynoranoch (vlak 1 h 40 min x priamy bus 1 h 10 min). Pre spojenie so severom a východom je najlepšie voliť bus linku Žilina - Prievidza. Spojenie s juhovýchodom - bus Prievidza - Zvolen.
- spojenie Nitra - sever/východ má potenciál, vlakom cez Považie to môže byť veľmi zaujímavé. Otázka znie, či prestup voliť v Trnave/Leopoldove alebo v Trenčíne.
Nitra - Bratislava pri frekvencii horšej ako raz za hodinu to nemá zmysel, potom ale medzi Zbehmi a Leopoldovom narazíme na nedostatočnú priepustnosť trate pre prievidzké rýchliky...

Po nějaké modernizaci tratě by jistě stálo za úvahu mít na 140 špičkově 1h Os a proloženě 2h R do Blavy a 2h Zr z Trenčína do Nitry/NZ.
Toto isté tvrdím aj ja (lenže na to by musela mať celá trať rýchlostnú sústavu, ústredne stavané výmeny, a možno nejaké AH). Za dnešných podmienok by pri 1h R mali problém medzi TO a NR prejsť aj Os v 2h.
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5966
Registrován: 8-2004

Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 18:17:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto:
Tak samozřejmě, že Topolčany samy o sobě nejsou nic moc a Prievidza je lepší busem do Žiliny. Proto také stále váhám s těmito Zr. Ovšem úseková frekvence podle mě není "sprosté slovo".

Spojenie s juhovýchodom - bus Prievidza - Zvolen
Jak by se Vám zamlouvalo spojení Prievidza-BB s (pokud možno) ostrým přestupem v Turčianských Teplicích na Zr?

Nitra - Bratislava pri frekvencii horšej ako raz za hodinu to nemá zmysel, potom ale medzi Zbehmi a Leopoldovom narazíme na nedostatočnú priepustnosť trate pre prievidzké rýchliky...
Právě, že by se tam ty prievidzké R nevešly. Já navrhuji jednou za dvě hodiny přímo a jednou za dvě hodiny s přestupem ve Zbehách.
Kdyby měly ZSSK vozidlový park co k čemu, tak by se dalo uvážit i spojování ve Zbehách, ale jak jistě všichni víme, ZSSK se všech velkých motorů zbavily.
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 310
Registrován: 12-2007
Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 21:23:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch a čo by pomohli veľké motory na trať Nitra - bratislava? Zbytočne by spomalovali dopravu na úseku Lp - BA, kde už teraz rýchliky ťahané 750 "zavadzajú" a bude sa znova preprahť od nového GVD
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Mpztn
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 285
Registrován: 4-2007

Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 22:00:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Thomas: ten preprah v Leopoldove bude na 100%?
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 98
Registrován: 4-2004
Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 22:25:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch,

Prievidza - Turčianske Teplice - Banská Bystrica
- v prvom úseku by sa zjavne jednalo o vymetací vlak (na rýchly by nenašla medziregionálna frekvencia jedine úseková PD-Ha, Ha-MT?, TrT - MT a tá by extra rýchly vlak "cez kopec" zrejme nenaplnila). Takže cestovný čas PD - TrT 1 h 10 min. Bleskový prestup - 5 min, cestovný čas do BB 40 min = PD-BB 1 h 55 min. Alternatíva bus PD - ZV 1 h 10 min; ZV - BB 20-30 min = PD-BB 1 h 40 min.
Som veľmi skeptický, ďaleko viac ako v prípade vlaku TN - TO - NR.

Ak chceme uvažovať o vlakovom spojení Nitra - Bratislava, tak minimálne s frekvenciou raz za hodinu, inak to nemá význam (bus tu "ide skoro ako MHD" a na alternatívu v podobe vlaku raz za 2 h sa každý vykašle) a spojenie NR - TT/BA s prestupom v Zbehoch je už úplne absurdné až smiešne (vhodné tak do r. 1960). Takže do NR buď 1h R alebo vôbec nič. Ak 1 h, tak potom si budú musieť prievidzské rýchliky odstáť v Rišňovciach/Alekšinciach spolu 15 min pri križovaní.
Vozidlový park, rozprávame sa v horizonte niekoľkých rokov (nutné prehodnotenie prístupov k verejnej doprave a dopravnej obsluhe územia), preto by nám v tomto ohľade pri vlakoch BA - NR/PD MV r.850 a 851 vôbec nepomohli (u nás nikdy neboli 852-854) a celé to do budúcnosti závisí buď od 754+súprava (ak by to vozil štátny monopol) alebo kľudne nejaké DMU (ak by to vozil niekto iný). MV 850 a 851 by ešte dnes našli svoje uplatnenie tam, kde jazdia 2-3 vozňové klasické súpravy s okuliarnikom a teoreticky pri nejakých Zr Bardejov - Košice a v prípade Nitry na inkriminovaných Zr Komárno - Nitra - Topoľčany - Trenčín.
traťovák
Neregistrovaný host
Odeslán z: 85.132.142.254
Odesláno Úterý, 16. června 2009 - 23:07:14    Odkaz na tento příspěvek  

Ad Fany) Máte všechno zjištěné, víte samozřejmě nejlépe, jak to je, vůbec nechápu, proč se tedy ptáte. Dám vám jednu radu, nemusíte ji samozřejmě uposlechnout. Až pojedete tím autobusem z Lipova, tak potom ve Velké nad Veličkou nevystupujte.
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5967
Registrován: 8-2004

Odesláno Středa, 17. června 2009 - 00:07:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Thomas16x07:
Tak i ty 850/1 mají Vmax=110 km/h. Proti brejlovcům určitě žádné zhoršení.
Pomohly by v tom spojování - spojovat dvě klasy aby byla mašina uprostřed je blbost.

Rasto:
Vozidlový park, rozprávame sa v horizonte niekoľkých rokov
Právě proto je ale potřeba nějakou koncepci mít, aby se nekupovala nějaká vozidla zbytečně a jiná nechyběla. To je to samé jako s investicemi do infrastruktury.
Prievidza - Turčianske Teplice - Banská Bystrica
Máte asi pravdu. Ale přímé Os Prievidza-Martin by mohly jít ne?
Nitra - Bratislava
Když nemám ani solidní infrastrukturu (zatížená jednokolejka Nitra-Leopoldov a pseudokoridor dál) ani moderní vozidla (rychlé jednotky), tak těžko můžu čekat zázraky (1h).
Myslím, že moje varianta je výrazné zlepšení proti stávajícímu stavu (1 pár Zr) a pokud se chytne, může vytvořit patřičný tlak na investice do infrastruktury.
Stačí se podívat třeba na spojení Praha - Kladno. Zde také jezdí každé dvě hodiny přímý Sp na město a proloženě R do Rakovníka s přípojem a lidi přestupují.
Já uznávám, že to není nic "výstavního", ale příčí se mi naprosto odepsat spojení do Topolčan, Prievidze ad.
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
Zamčan
Neregistrovaný host
Odeslán z: 79.120.128.66
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 07:23:24    Odkaz na tento příspěvek  

K vlakom NR-BA.Tu by sa najlepšie hodili moderné motorové HDV typu Hercules s rýchl. 140 Km/h bez preprahu v Leopoldove....
a je tu tu ešte jedna možnosť ako zabezpečiť hodinové spojenie BA-NR a to úvraťou cez žst lužianky,kde by jedna časť pokračovala do Nitry a druhá po pridaní HDV 750 do Prievidze.Pri ceste späť by sa v Lužiankach pridávali vozne do BA.Samozrejme mohli by sme uvažovať aj o priamom spojení NR-PD bratislavským R vlakom
Kaďa
Neregistrovaný host
Odeslán z: 91.203.96.19
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 12:31:32    Odkaz na tento příspěvek  

traťovák:
Fotograf do rámečků zas chytrej jak rádio. Nezapomeň nám zase dát spoustu vkusných hádanek, ať víme, jakej seš světoběžník z NADčka
Fany
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2935
Registrován: 6-2004
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 12:43:06   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

traťovák: děkuji za Vaše reakce, nic na tom přece není, zeptat se

Kaďa: komu je určen text Vašeho příspěvku?
Fany
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2936
Registrován: 6-2004
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 12:51:20   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Kaďa:

pokud jsem tím "Fotografem do rámečků" myšlen já, sdělte, prosím, kontakt na mail - rád Vám (těžko bych si dovolil tykat) odpovím...
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 313
Registrován: 12-2007
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 14:22:27   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mpztn na 100%
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Zelená
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1192
Registrován: 3-2005

Odesláno Středa, 17. června 2009 - 17:08:43   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Viděli jste už návrh GVD tratě Hranice n.M. - Horní Lideč - (Púchov) na webu olomouckého kraje? Zrušili i poslední přímé osobáky Přerov - Vsetín - Púchov, ale zato v úseku Horní Lideč - Střelná oba vlaky poduplovány. To je ekonomika? Téměř zdvojnásobení počtu vlaků a ještě k tomu nucené přestupy? Proč nemohou jezdit přímé vlaky Přerov - Púchov? Vše se jen z roku na roku zhoršuje. Nedávám vinu konkrétně ani ČD ani ZSSK, ale neschopnosti obou společností se dohodnout. Když se ZSSK dokázala dohodnout s PKP - PR na několika přímých Os vlacích Žilina - Zwardoň - Katowice, proč to nejde Púchov - Vsetín - Přerov, když by to navíc bylo i s nižšími náklady?
2801 vrať se Chybíš mi
Asdf
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 882
Registrován: 5-2007
Odesláno Středa, 17. června 2009 - 17:20:36   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zelená: Vzhľadom k tomu, že osobáky Púchov - Lideč zrejme prejdú do výkonov rady 813, sa o zvýšení nákladov nedá hovoriť. Problém je zrejme v rozdiele dopytu Púchov - Lideč a Lideč - Přerov. Duplovanie vlakov Střelná - Lideč vidím ako snahu kraja, aby sa vnútro neprestupovalo.
Mpztn
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 287
Registrován: 4-2007

Odesláno Čtvrtek, 18. června 2009 - 12:02:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Thomas: tak kto potom geniálne vymyslel tento GVD bez preprahu,keď už minulý končili 750/4 v Leopoldove...teraz im zas zavadzajú na 120tke
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 99
Registrován: 4-2004
Odesláno Čtvrtek, 18. června 2009 - 16:35:31   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch,
teraz Vám nerozumiem:
- 1h R BA - NR (za 70 min) a 2h BA - NR (s 15min križovaním) sa Vám prieči, neviem prečo? R BA - PD by sa križovali v Hlohovci (kde by aj tak zastavili), takže pre ne problém s priepustnosťou určite nebude; detto medzi Trnavou a Bratislavou - len tu je potrebné sa hrať (minútové posuny) s trasami všetkých žilinských vlakov, aby sa tu osobáky zmestili.
- zato navrhujete 2h BA - NR (úplne nedostatočné a v praxi to nikto využívať nebude). Ďalej navrhuje zrejme križovanie vlakov v Zbehoch (+5 min križ. + pobyt protismerne idúceho vlaku), vďaka čomu predĺžime spojenie NR - BA tak na cca 80 min (bus ide cca 70 min, každých 15 min...). Čo si asi normálny človek vyberie?

V prípade NR - BA, čím menej spojov, tým menej ľudí, čím dlhšia doba, tým menej ľudí. T.j. pokiaľ by vlak išiel raz za hodinu (za 70 min), tak by bola potrebná kapacita 300 miest, ak ho však chceme raz za 2 h (za 80 min), tak tam bude stačiť kapacita 100 miest. Prirovnanie Kladno - Praha nie je v tomto prípade adekvátne.

Zamčan,
áno budeme v Lužiankach spájať vlaky, vlak z NR si tam odstojí 5 min a cestovný čas zase 80 min, kto tým podľa teba pôjde?

Asdf, to medzi Lidčou a Vsetínom bude taká frekvencia, že tam musí ísť súprava a nestačila by tam jedna 813? (beriem prípad, že by v Lidči boli dokonalé nadväznosti)
Asdf
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 884
Registrován: 5-2007
Odesláno Čtvrtek, 18. června 2009 - 16:59:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto: V Lidci su pomerne kvalitne pripoje jak od Bylnice tak od autobusov a na to ako veselo su umiestnene zastavky typu Lidecko ci Valasska Polanka tym chodi az do Vsetina celkom dost ludi.

V 813 by sa v slusnej casti vlakov stalo, niekde by bola aj dost napukana. Stvorvozovy pantak co tam chodi rozhodne nie je na skodu. Potom su pravda aj tam vlaky v sedlach, na ktorych jazdia skatule, ale to je len na vymenu vozidla z Bylnice a aj v takom pripade sa v Lidci vzdy fasuje privesak. Zaujimave je potom posilovanie vlakov z Lidca do Bylnice, ked sa podla potreby privesak bud zobere az do Bylnice alebo sa necha v Lidci.
Zámčan
Neregistrovaný host
Odeslán z: 79.120.128.66
Odesláno Čtvrtek, 18. června 2009 - 20:28:12    Odkaz na tento příspěvek  

Rasťo

opäť to je o tom čo sa dá resp by sa dalo....
spojovanie v Lužiankach som navrhol len kvôli priepustnosti (ktorú si ty vyriešil zrušením os vlakov).pri ceste z Ba by to zdržanie bolo minimálne + 3 min navyše a potom všetko spojenie NR-BA okolo 80 min je konkurencie schopné s autobusmi pri vhodnom mobilnom prostriedku (nie pri B vozňoch)
a ešte by sa dalo uvažovať aj o spojení NR-PD práve využitím prievidzkých rýchlikov cez Lužianky.
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5975
Registrován: 8-2004

Odesláno Čtvrtek, 18. června 2009 - 23:23:59   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zámčan:
opäť to je o tom čo sa dá resp by sa dalo....
Přesně tak.
Vedení R z Prievidze do Blavy přes Lužianky vyžaduje jednotku, jinak to nemá smysl. Ovšem když bude, je to jistě dobrý nápad.

Rasto:
1h R BA - NR (za 70 min) a 2h BA - NR (s 15min križovaním) sa Vám prieči
Teď nechápu teda já Vás - to navrhujete 3 vlaky BA-NR za dvě hodiny???Já reagoval na toto: Takže do NR buď 1h R alebo vôbec nič. Ak 1 h, tak potom si budú musieť prievidzské rýchliky odstáť v Rišňovciach/Alekšinciach spolu 15 min pri križovaní.
Nějaké stání 15 minut kvůli křižování mi nepřipadá jako rozumné ani směr NR, ani směr PD.

(bus ide cca 70 min, každých 15 min...)
Při takovéto husté nabídce bude železnice vždy hrát pouze druhé housle.
Já si myslím, že to přirovnání Kladno - Praha (nebo i Ml.Boleslav - Praha) není vůbec od věci, i když je to sice o něco kratší trasa. Z Kladna (největší město Středočeského kraje, cca 70 tis.obyv.) jezdí v ranní špičce autobusy průměrně každých 5 minut, vlak maximálně 4x, po sedmé hodině ale jen 2x do hodiny. Mimo špičku jezdí 3-4 busy do hodiny, vlaky pouze 2 za hodinu. Také by se řeklo, že vlak je zbytečný, bo který "blb" by čekal na vlak, když bus mu staví před barákem a může na něj jít tak říkajíc "na blint". Přesto jezdí vlaky plné (někdy 714+021+854+054+954; někdy 3*814;...).

Já si myslím, že komu bude stát za to na ten vlak čekat, toho přestup ve Zbehách už neodradí (a pokud jo nebude chtít, pojede o hodinu dřív/později).
Nebo chcete do busů raději nacpat lidi z Prievidze a Topolčan, kde má vlak přeci jen větší šanci?
Co se týče úseku Blava-Trnava, tak tam se při 1/2 hodině do Žiliny a 1/2 hodině Os vleze právě jedna trasa pro ten R/Zr směr NR/PD, možná při troše snahy by se nacpaly i dvě trasy těsně za sebou. Ovšem než křižovat svazky, to raději ten přestup.
(O.T. Nevím, jak jste došel na to křižování ve Zbehách?)
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
thomas_sk
Neregistrovaný host
Odeslán z: 194.160.100.163
Odesláno Pátek, 19. června 2009 - 09:14:49    Odkaz na tento příspěvek  

ja by som bol za prestup v Lužiankach medzi PD(TN) - NR - NZ a NR - TT - BA....viec menej by tamnemal byť problém
Zámčan
Neregistrovaný host
Odeslán z: 79.120.128.66
Odesláno Pátek, 19. června 2009 - 16:42:30    Odkaz na tento příspěvek  

Ja len na okraj že v podstate sú Lužianky súčasťou Nitry.Dlhé roky boli len po revolúcii,predpokladám kvôli daniam sa osamostatnili.No napriek tomu tam jazdí MHD.Priamo z mesta tam jazdí linka 21,takže pre mnohých nitranov by bolo jedno či idú 21 na nitriansku alebo lužiansku stanicu.
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 100
Registrován: 4-2004
Odesláno Pátek, 19. června 2009 - 18:09:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Upresním nejaké fakty (často až fantasmagórie a nezmysly) a budem reagovať:

Koncepcia Nitra - Bratislava
- Os vlaky Nitra - Leopoldov nie sú zrušené kvôli tomu, že sa nezmestia na trať, ale preto, že nemajú zmysel (1. musí byť vedená súbežná bus linka - cez Andač; 2. cestovný čas z Alekšiniec busom cez Andač a vlakom mimo Andač je rovnaký, 3. cestovný čas medzi Rišňovcami a Nitrou je autobusom nižší o 20 % - kratšia cesta). Tvrdnie prvé je prekrúcenie faktov.
- spojenie BA - NR nad 80 min nie je konkurencieschopné s ničím (ani busom, čo ide rýchlejšie a častejšie, ani s osobným autom). Kvalita súpravy (nová/stará) má v kritériách výberu dopravného prostriedku veľmi malú hodnotu, niekoľkonásobne menšiu váhu ako rýchlosť prepravy a počet spojov
- Nitra - Bratislava sa nedá porovnať s traťou Kladno - Praha (tomu skôr zodpovedá úsek Trnava - Bratislava; navyše vlak Praha - Kladno je vždy rýchlejší a rýchly vlak ide v 1 h), Mladá Boleslav je relatívne pekný príklad (ale len jazdné doby a frekvencia dopravy - nie rozmiestnenie obyvateľstva), asi najlepším ekvivalntom (rozmiestnenie obyvateľstva, hierarchická úroveň miest) sa mi zdá Praha - Ústí n.L., a preto by sa v tomto prípade najskôr inšpiroval týmto modelom.
- linka č. 21 do Lužianok. Ten kto tvrdí, že je jedno, či bude vlak na stanicu Nitra alebo Lužianky, a že pre Nitrančanov je jedno či idú linkou 21 alebo inou je úple mimo a nemá absolútne žiadny prehľad a zjavne ani neuvažuje.
ŽST Nitra - možný prestupný terminál autobusy (regionálne, medziregionálne), vlaky, MHD (toto sa v Lužiankach nedocieli nikdy), navyše ak budeme uvažovať, že na inkriminované vlaky majú ísť obyvatelia Nitry, tak potom by podľa toho tvrdenia musela žiť značná časť občanov v priemyselnej zóny v Mlynárciach alebo v centre okolo OD Tesco, pretože práve tadiaľ linka č.21 premáva. Omnoho viac obyvateľov, ale žije úplne inde - na sídlikách (najväčšie - Chrenová, Klokočina).

Vysvetlenie podstaty koncepcie Nitra - Bratislava
- výhodou vlaku je to, že prechádza priamo cez najvýznamenšie regionálne centrá (TT, NR, BA)
- vytvoriť adekvátnu náhradu pre autobusové linky NR - TT a NR - BA a individuálny motorizmus => nestavať len na alternatíve spojenia do Bratislavy (tam môže byť aj 80 min relatívne zaujímavé), ale aj na spojení Trnava - Nitra (tu je 50 min úplne nedostatočné a nekonkurencieschopné; je preto snaha o urýchlenie spojenia najmä v úseku NR - TT; minálny počet zastávok - len Hlohovec (príťažlivé rýchle spojenie NR - HC), príp. Leopoldov - iba ak budú prípoje; rýchle jazdné doby)
- preto sa mi nepáči ani nápad zastavovať s tými vlakmi v Lužiankach (zdražanie), ale som ochotní diskutovať
- vlaky neprepriahať, použiť rýchle DMU alebo dieselloko
- voľbá hustého grafikonu (minimálne 1 h, výhľadovo možno až 30 min) bez prestupov
- pri vhodnej náhrade vlakov - možnosť výrazne obmedziť diaľkové a expresné regionálne autobusové linky (t.j. Nitra - Trnava - Bratislava bude dominovať vlak)

Upresnenie ďalších pripomienok
- Zbehy - Leopoldov, 1 h BA - NR, 2 h PD - BA
- Prievidza - Bratislava bus 3 h 20 min; vlak s 15min pobytom v Rišňoviach a preprahom v Leopoldove 2 h 50 min. Rýchly vlak s prestup v Lužiankach 2 h 40 min. Takže ani ten 15min pobyt z dopravných dôvodov by toto spojenie nezlikvidoval (stále o 30 min rýchlejšie ako bus), ja osobne by som preferoval spojenie PD - TO - NR - BA (3 h - stále lepšie ako bus) + výhľadovo vybudovať trať Šaľa - Nitra.
- spojenie NR - Zbehy (prestup) - TT je obdobou napr. spojenia Mladá Boleslav - Všetaty (preprah) - Praha.
- križovanie v Zbehoch (ak má to má byť preklad BA - NR do 1h a má byť súčasne prípoj od vlaku z PD, tak potom to musí byť veľká skupina v Zbehoch.
- priepustnosť Bratislava - Trnava, koridorizácia to tu pekne pochovala; výhľadovo je ale predpoklad viezť vlaky na Predmestia a do tunela, takže to situáciu mierne zlepší a všetky spomínané vlaky sa na trať zmestia (15min Os, 30min ZA, 60min NR, 120/60min PD)
- Os PD - MT toto samozrejme áno - jednak vlak od PD by mal ísť minimálne po Sklené a súčasne by vlak mal ísť z Turčinskych Teplíc na Martin (Žilinu); Horná Štubňa - Zvolen je oničom. Rozdlenie vozebného rameno v Sklenom/ Turč. Tepliciach + vákuum medzi nimi sa mi nezdá šťastné riešenie, preto priame vlaky PD - MT.

Rýchle vlaky (Zr, R = RE, IR) v 1h takt majú na Slovensku najväčšie opodstatnenie na tratiach (1. fáza):
- Bratislava - Žilina (IR)
- Bratislava - Nitra (IR)
- Bratislava - Šaľa - (Nové Zámky) (RE)
- Košice - Prešov (RE)
V špičke aj na trati Košice - Humenné, Bratislava - Kúty,...
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5979
Registrován: 8-2004

Odesláno Pátek, 19. června 2009 - 23:47:27   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto:
Uzavřel bych to s tím, že jsme se neshodli. Nemíním opakovat stále dokola to samé, když to není bráno v potaz.

Dovolil bych si jen jednu opravu zjevného nesmyslu: JD busu Kladno-Praha (cca 45 min.) je srovnatelná s JD R/Sp a jasně předčí JD Os. Krom toho bus projíždí téměř celé Kladno, vlak má dobře umístěnou jen zastávku město. Nádraží už není nic moc, o zbytku nemluvě. Z toho jasně plyne, že pro (troufám si tvrdit) více než polovinu lidí to je bez přestupu jen 2h.

preferoval spojenie PD - TO - NR - BA
Podobné jako preferovat ČB-Praha spojení přes Příbram.

výhľadovo vybudovať trať Šaľa - Nitra
výhľadovo je ale predpoklad viezť vlaky na Predmestia a do tunela

Fajn, až to bude, můžeme se bavit dál. (Mimo to si myslím, že tunel v této podobě je nesmysl, ale to už jsem psal.)
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
Zámčan
Neregistrovaný host
Odeslán z: 79.120.128.66
Odesláno Sobota, 20. června 2009 - 19:22:39    Odkaz na tento příspěvek  

Rasťo

Trochu ostré slová,ten kto sa len trochu pustí do diskusie a má iný názor neuvažuje..čo k tomu dodať...

Niektoré myšlienky sú O.K.ale niektoré fantasmagorie...
Tak teda k spojeniu NR-BA.Nikdy som neuvažoval že by stanica v Lužiankach mala nahradiť Nitru,veď som aj písal že by sa súpravy v Lužiankach spájali a rozpájali a je fakt že pre obyvatela Klokočiny ale aj Chrenovej ak použije individualnu dopravu je jedno kde sa vyvezie .Linka 21 ide len "cez mesto" ako keby ludia z mesta nemohli ísť na vlak len zo sídliska...Alternatívu spájania súprav v Lužiankach som použil len a len ako realitu v súčasnosti kde sa nedá očakávať nárast vlkm aby jazdili aj nejaké ZR a R vlaky NR-Prievidza,aby mohol aspoň v špičke byť dosiahnutý hodinový interval NR-BA.
Čo sa týka autobusov Rišňovce-NR.Autobusy cez V.Zálužie neprídu určite rýchlejšie oproti vlaku asi o 15 min pomalšie,autobusy cez Alekšince sú rýchlejšie vzhladom na dnešné polohy vlakov.Výhladovo spojenie Rišňovce-Nitra vlakom 30 min s prechodením zástavky Andač a Nr Mlynárce čo je konkurencie schopné s akýmkolvek busom.
Zdeněk
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3414
Registrován: 11-2003

Odesláno Neděle, 21. června 2009 - 19:24:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Přináším několik fotek ze Slovenska - nefotil jsem já, ale... :



SINE AMICITIA VITAM ESSE NULLAM. (MARCUS TULLIUS CICERO)
Bez přátelství není pravého života - bez přátelství je život nicotný.
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 101
Registrován: 4-2004
Odesláno Pondělí, 22. června 2009 - 22:41:36   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch, za nápravu veľmi pekne ďakujem a ospravedlňujem sa (ja som akurát pozrel spoje bez hlbšej analýzy; v Kladne som ešte nebol v MB áno), ešte poznámka ako je to so spojením Kladno MHD + vlak do Dejvíc vs priamy bus?
Ide o to, že každý chceme docieliť niečo iné (ja nosný systém pri eliminovaní súbežných busov, vy pridrahý doplnok k busom - príklad Kladna alebo MB nepopieram, ale prečo sa inšpirovať "tým horším"?). Ja som svoje názory jasne vysvetlil, Vami navrhované riešenie podľa mňa situáciu nijako nezlepší aj napriek zvýšeniu výkonov a bude to v praxi len tvárenie sa na nejakú solídnu dopravnú obsluhu, od ktorej to bude mať reálne veľmi ďaleko...
Na záver posledná otázka, aký by mal byť prínos vlaku Nitra - Bratislava v 2h intervale s jazdnou dobou 80 min? Keď tu jazdí každých 15 min bus a v BA je za 75 min, je tu diaľnica a autom je človek v BA za 60 min? Mne to pripadá jedine ako dobré spojenie pre režistov, dôchodcov nad 70 r. alebo fotovlaky, všetko bez hlbšieho významu na spôsob "populistickej zelenej politiky" (aký taký zmysel vidím jedine v rannej špičke do BA - kvôli zápcham).

Zámčan, reagoval som presne na konkrétny príspevok v konkrétnych výčitkách, keď poviem, že niekde sú nezmysly, tak ich jasne zdokladujem, v tvojom prípade prišlo len k suchému konštatovaniu, že niečo sú fantasmagórie, ale bez objasnenia (mám to brať tak, že "nesúhlasím zo zásady, ale zdôvodniť to nedokážem?").

"Priamo z mesta tam jazdí linka 21,takže pre mnohých nitranov by bolo jedno či idú 21 na nitriansku alebo lužiansku stanicu."
- vysvetlil som, že to nie je jedno

"Linka 21 ide len "cez mesto" ako keby ludia z mesta nemohli ísť na vlak len zo sídliska"
- ale samozrejme, že môžu, tu sa jedná o široké spektrum osôb, pre niekoho je lepšie ísť do centra (tí, čo dochádzajú do práce, škôl a za službami do Nitry; zo ŽST v pešej dostupnosti) a pre niekoho na sídlisko (tí, čo sú z Nitry a chcú niekam cestovať, nutnosť použiť MHD; z Chrenovej/Klokočiny sa dá takto relatívne jednoducho dostať na ŽST), ďalšia skupina je tranzit (najlepšie ŽST). V prípade spojenia BA - TT - NR by šlo o kombináciu všetkých troch možností, a preto by prípadné riešenie - vlak z Lužianok - bolo riešením max. na 20 %.
Vo všeobecnosti môžme konštatovať, že obsluha Nitry je cez stanicu Lužianky nevhodná a dosť nešťastná, a preto by každý vlak snažiaci sa o obsluhu Nitry mal smerovať do ŽST Nitra.

"Alternatívu spájania súprav v Lužiankach som použil len a len ako realitu v súčasnosti kde sa nedá očakávať nárast vlkm... "
- s tou alternatívou sa dá súhlasiť (1. DMU BA - PD, 2. BA - NR, 3. NR - PD), ale nie s dodatkom v dnešných podmienkach, lebo tzn. nutnosť dodržať vl.km. => potom môžme uvažovať max. o 3-4 pároch vlakov BA - PD (PV do NR), čo vieme rovno, že to v ničom neprospeje.

"Čo sa týka autobusov Rišňovce-NR..."
Toto je ukážkový príklad neuvažovania (bez urážky, nemienim sa nikoho dotknúť) - kto tu preboha hovorí o buse Rišňovce - Veľké Zálužie - Nitra? Tu si stačí jednoducho pozrieť automapu - z Rišňoviec do NR ide priamo krížom cesta a ľudia dnes cestujú tadiaľto (autá + busy). V Rišňovciach je stanica na konci dediny, bus prejde cez celú dedinu a zastaví tu a v Nitre je za 25 min. Ďalšia možnosť je viezť linku súbežne s traťou - t.j. ...Rišňovce - Alekšince - Lužianky - Nitra (cestovný čas rovnaký ako vlak, ale bus obslúži aj obec Andač). Záver regionálny vlak by to bol vždy len doplnkovým dopravných systémom, preto vravím, že zachovať tu dnešné Os viac nie je systematické (tak či tak by ten bus ísť musel, alebo by sa ľudia šikanovali). Viac k tomu nemám čo dodať, možno niekedy osobne.
Nihar_barbir
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 22
Registrován: 6-2009

Odesláno Úterý, 23. června 2009 - 20:12:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch, Rasto a spol.: Nechcete si ty vaše hovadiny jít řešit jinam? Od čeho je GVD obecně? Stejně nic nevyřešíte a jen zasí*áte diskuzi. Člověk se tady nic normálního nedozví, vždy nahlédnu co nového u bratov a vždy jen ty vaše výplody o ničem.
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5982
Registrován: 8-2004

Odesláno Úterý, 23. června 2009 - 20:26:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto:
je to so spojením Kladno MHD + vlak do Dejvíc
Sám MHD nevyužívám, takže berte moje poznatky s rezervou. K nádraží zajíždí jen jedna "celodenní" linka s přípoji notně náhodnými. Další linky jezdí ze vzdálenější zastávky (cca 200-300m) sice častěji, ale opět bez nějakých "účelových" přípojů. Ovšem část sídliště je dostupná pěšky. Totéž platí i o sídlišti Bresson - část dostupná pěšky, na silničním mostě přes zastávku vlaku je zastávka MHD, kde zastavuje řada linek (monetálně je most v opravě).
Ještě bych dodal, že AN na Kladně je netypicky na druhém konci města než ŽST.
prečo sa inšpirovať "tým horším"?
A kdepak máte tu lepší inspiraci? A hlavně mi tu neuvádějte zase ÚnL s dvoukolejnou koridorovou tratí s AB.
aký by mal byť prínos vlaku Nitra - Bratislava v 2h intervale s jazdnou dobou 80 min?
Přínos by měla být nabídka kapacitního, spolehlivého a co nejrychlejšího spojení center všech tří měst (plus Leopoldov a Hlohovec) při respekotování i dalších vazeb a spojení a existence silničního spojení.
(Plus tedy samozřejmě je tu stále existence 1h s přestupem.)
Mě přijde jako populismus spíš Váš nápad, protože pokud dnes jezdí tolik autobusů (a předpokládám i IAD) a proti tomu jeden pár přímých Zr, tak nepovažuji za reálné, aby se mávnutím kouzelného proutku ty vlaky naráz vzaly (vlkm) a naplnily. Možná dokážete omezit busy, ale ne IAD (demokratickými prostředky).
tzn. nutnosť dodržať vl.km.
Pokud má být systém skutečně k něčemu, je velmi velmi pravděpodobné, že se se současnými vlkm nevystačí.
(Mimo to řada výkonů lze odjezdit "jen" za naftu/elektřinu a DC.)
V Rišňovciach je stanica na konci dediny, bus prejde cez celú dedinu
Zajímavé, že v případě obcí směr Topolčany jste byl přesně na opačné straně barikády. Bylo by dobré si ujasnit priority.

Edit:
Stále jste mi ještě neodpověděl na otázku, jak v úseku Pezinok-Blava hl.st. provezete od Hlohovce více než jeden vlak do hodiny. Nevylučuji to, ale jsem k tomu poněkud skeptický.

Nihar barbir:
Toto není neplacená informační kancelář!

(Příspěvek byl editován uživatelem Hroch.)
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
ZAmčan
Neregistrovaný host
Odeslán z: 79.120.128.66
Odesláno Středa, 24. června 2009 - 08:34:28    Odkaz na tento příspěvek  

Rasťo
Autobusy z Rišňoviec do NR za 25 min len tie ktoré idú mimo Alekšiniec (zást Alekšince rázc.)Iné vymetacie autobusy za 35 min.To dokazuje že časovo nie je spojenie autobusom až také výhodnejšie.(dokonca nevýhodnejšie).Samozrejme iné argumenty,prečo len autobusy môžem prijať,len ten časový nie je moc presvedčivý.Tiež by sme sa mohli baviť že kto tu presadzoval spojenia ZV-ZM-Lužianky-BA,alebo BA-Šurany-NR-Prievidza tieto spojenia sú radovo dlhšie o niekolko minút,tu kde ti to pasuje do "tvojej" koncepcie tak to je OK...
Čo sa týka fantasmagorií,žial na slovenské pomery je to takmer všetko,nemáme rýchle motorové súpravy (budúcich 12 je výsmech),moderné motorové rušne,nikto nedá ani korunu zo ŠR na infraštrukturu železníc okrem koridoru financovaného z prevažnej miery EU-fondami,preto uvažovanie o čiastočnom zdvojkolajnení a modernizácii na trati NR-TO sú nerealne,ďalej zaklínadlo vlkm ktoré je jediným kriteriom efektívnosti železníc a velká neochota financovať čokolvek v žel.doprave čo sa týka inteligentných dopravných systemov.Na Slovensku je vždy plno rečí prečo sa to nedá,na to je hneď plno odpovedí,ale žiadny úradník neuvažuje ako by sa to dalo....
Ja preto v tejto biede uoprednostňujem aspoň cestu malých krokov a to napr. vedenie rýchlikov NR-BA aspoň ráno pomocou prievidzkých rýchlikov v hodinovom takte,poobede späť.....Otvarájú sa tu pri spájaní a rozpájaní súprav v Lužiankach ďalšie možnosti ,ale aj tento podla teba určite pesimistický a nesystemový variant by počítal s miernym nárastom vlkm.Začarovaný kruh môžme sa baviť o najidealnejšom riešení,potom o možnom riešení a o riešení ktoré poskytne štátny rozpočet,lebo kraje železnice nechcú....Keď sa nám preplietajú takéto tri možnosti,ťažko sa dá adresne diskutovať.
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 102
Registrován: 4-2004
Odesláno Středa, 24. června 2009 - 14:02:59   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch,
-A kdepak máte tu lepší inspiraci? A hlavně mi tu neuvádějte zase ÚnL s dvoukolejnou koridorovou tratí s AB.
napr. Hradec Králové - Praha, Brno - Přerov atď?
-Přínos by měla být nabídka kapacitního, spolehlivého a co nejrychlejšího spojení center všech tří měst (plus Leopoldov a Hlohovec) při respekotování i dalších vazeb a spojení a existence silničního spojení.
Samozrejme, ale toto môžeme povedať úplne všade. Pri obsluhe Nitry je potrebné dať si veľký pozor na rýchlosť a frekvenciu. Zmysel takéto spojenie má iba ak NR - HC pod 30 min, NR - TT pod 45 min, NR - BA pod 75 min, inak sa tým použiteľnosť veľmi zníži. S 2h intervalom sa dá súhlasiť, ale to bude vlak vždy len doplnkom a bude sa mrhať potenciálom. Stále si myslím, že ak niekde ide bus každých 10min, tak na vlak raz za 2 h sa nikto spoliehať nebude; potom vlak NR - BA bude založený výhradne na úsekovej frekvencii.
-...nepovažuji za reálné, aby se mávnutím kouzelného proutku ty vlaky naráz vzaly...
Asi takým kúzelným prútikom ako sa napr. zaviedol 1-2h takt R Břeclav - Brno; mimochodom vravím aj o zrušení vymetacích Os, kde sú tiež výrazné rezervy (aj vl.km.). Ak by sa súčasne s tým zrušili busy (nie úplne, lebo na to by musela byť adekvátna náhrada - 30min takt), tak je predpoklad aj nárastu tržieb.
-Zajímavé, že v případě obcí směr Topolčany jste byl přesně na opačné straně barikády. Bylo by dobré si ujasnit priority.
NR - TO je špecifický prípad - vymetací vlak musí ísť súbežne s traťou (NR - HC nie), vymetací vlak je rýchlejší ako vymetací bus (50 min vs 75 min; NR - HC 50 min vs 40 min), v dotknutej oblasti žije výrazne viac obyvateľov ako v prípade NR - HC. Preto tvrdím, že TO - NR robiť regionálnu obsluhu vlakom a kvôli tomu premiestňovať zastávky, v prípade NR - HC tento krok nepomôže (rýchlosť prepravy, chýba komplexná obsluha územia - preto nutnosť súbežných busov).
-jak v úseku Pezinok-Blava hl.st. provezete od Hlohovce více než jeden vlak do hodiny
Vlaky na Žilinu musia ísť v zväzku s vlakmi na Hlohovec, pričom tieto trasy musia ísť od Rače po Trnavu prísne v 30min intervale. Jedine takto sa do toho dá do GVD zakomponovať 15min takt Os (na Predmiestie). Ďalšou možnosťou je viezť rýchlu vrstvu z TT presne po 15min, lenže potom bude musieť byť Os v úseku TT - PK predchodený - keďže tu nie je AB, tak je to ale 12min...

ZAmčan,
- Alekšince - Nitra je jedno, či ísť vlakom alebo autobusom
- obsluha obce Andač je možná jedine busom (takže buď túto obec úplne odrovnať a viezť tu len vlak, alebo viezť aj bus, aj vlak)
- spojenie Rišňovce - Nitra je najrýchlejšie cestou mimo Alekšince
- v dotknutom regióne navrhujem nasledovné:
> linka Hlohovec - Rišňovce - Nitra (40 min)
> linka Hlohovec - Lukáčovce - Alekšince - Nitra (50 min)
Ak by sme uvažovali o vlaku, tak potom:
> linka Hlohovec - Nitra vlak (50 min)
> linka 2 bez zmeny
V Rišňovicach stanica za dedinou, spojenie z Rišňoviec, Kľačian do Nitry pomalé - nepríťažlivé. Ak tu chceme viezť aj R v 1-2h takte, tak je potrebné uvažovať aj s predĺžením pobytov z dopravných dôvodov, potom tých uvádzaných 30 min pre vlak považujem za nereálne.

...kde ti to pasuje do "tvojej" koncepcie tak to je OK...
To, čo do koncepcie nepasuje sa musí zmeniť, inak sa to nedá. Každá linka bude mať inú koncepciu, každý spoj inú a potom zase zostaneme, tam kde sme teraz.

- spájanie/Rozpájanie Os v Lužiankach, pokiaľ nebudú automatické spriahadlá, tak +5 min, a potom aj tá rýchla pol hodina z Rišňoviec sa ešte zvýši.
- slovenskú realitu dokonalo poznám. Problém je jednak v neschopnosti a nezáujme o zmeny a súčasne v možnosti sa na tom celom nabaliť...
- obrovské finančné rezervy vidím v odbúraní neefektivity (odstránenie súbežných spojov, zefektívnenie obehov) a znížení správnych a režijných nákladov. Zavedenie celoštátneho IDS by mohlo docieliť, že z dnešných vstupov by sa dalo odvoziť výrazne viac výkonov.
Hroch
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 5984
Registrován: 8-2004

Odesláno Středa, 24. června 2009 - 15:28:19   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rasto:
na Predmiestie
Ach tak.
Názor může být znásilňován, může být zastrašován, může být v zájmu dobrých vztahů potlačován, ale přesto někde v koutku přežívá.
Názor je věc, která přežije války, totalitní režimy nebo zapojení člověka do pracovního procesu.
(Člověk může korigovat co říká a co píše, ale nikdy to, co si myslí.)
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 24
Registrován: 12-2007

Odesláno Pátek, 26. června 2009 - 20:16:29   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Kolegové ze Slovenska,chci se zeptat jestli by se dalo častejc zveřejnovat nějaké tí fotečky ze slovenska a hlavně blížejc z Trnavy?Já totyž odtamtud pocházím,a tak bych byl docela rád za bližší info a hlavně za ti fotky.
Nebo jestli jestvuje něco stejné jak je K-report.
Vlaky net znám.
Za odpověd děkuji.
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Rasto
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 103
Registrován: 4-2004
Odesláno Sobota, 27. června 2009 - 12:11:40   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hroch,
ale problémom tam nie je úzke hrdlo Pezinok - Rača, ale práve najviac priepustný úsek Rača - hl.st. s AB. Takže kľudne aj na hl.st., ale so 7min pobytom a predchodením v Rači.
Rk_kn
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1180
Registrován: 1-2005

Odesláno Sobota, 27. června 2009 - 17:59:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Miki_trainz : Bohužiaľ, taký dopravný web, ktorý by sa zaoberal všeobecne všetkými systémami v doprave ako je tento , som na sk stránkach zatiaľ nenašiel.
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 25
Registrován: 12-2007

Odesláno Sobota, 27. června 2009 - 23:03:02   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Rk kn:Díky moc za odpověď.Tak tedy bych poprosil o tu první variantu.Chtěl bych bližší info a hlavně fotky z okolí Železnice Trnava,Leopoldov.Jestli by byl někdo z toho okolí tak hodný a uveřejnil tady nějakou tu fotku z tyhle doby.
Za dopovědě a moc děkuji.
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 322
Registrován: 12-2007
Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 11:53:44   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Miki_trainz: v podpise pdo mojim príspevkom máš link na fotky hlavne z okolia Leopoldova. A ak niečo chceš nafotiť ako tu yzerá teraz, stačí napísať
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 19
Registrován: 5-2009
Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 14:25:58   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Na slovenském webu funguje podobný server na adrese www.vlaky.net . Je trochu jinak zaměřený, ale dá se tam najít také spousta informací.
Rk_kn
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1182
Registrován: 1-2005

Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 15:50:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zmar: kolega Miki_trainz chcel podobný web, ktorý je zameraný na všetky druhy dopravy, nielen na železnicu. Tak ako je tento. Mimochodom pôvodne napísal, že vlaky.net pozná !
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 26
Registrován: 12-2007

Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 17:58:39   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Kolegové díííky moc.
Thomas16x07-
-moc moc pěkní fotečky.Fakt klobouk dolů.Také díky za nabídku nafocení.Kdybych napsal co všechno bych odtamtud chtěl nafotit,by byla halda.No zatím by mě docela moc zajímaly fotky tratě Leopoldov - Madunice,přesnejc kolem Červeníka.Pamatuji si že tam to jezdilo hned u zahrádek.Ted po novu nevím jak to tam je vše udělané.Také i přejezdy bych docela rád viděl jak udělaly.Přez ně jsem se nachodil .
Také by mě zajímalo jak vipadá začátek tratě směrem na Hlohovec.Myslím ten usek jak se to začíná točit hned od nádraží Leopoldov a ten přejezd.Já tamtudy chidl za mamkou na nádraží když tam dělala kuchařku,a na tu letní vůny kolejí nikdy nezapomenu.Juj to byly časy.

Zmar,Rk kn -
- jj vlaky.net znám,a taky je moc moc dobrý,jen mi tam schází v diskuzích víc fotek.
Jo jasní,jsou tam v Aktualitách,ale v diskuzi třeba ŽSR-120 nic .
Už je to dávno,když jsem na vlaky.net našel v Aktualitách fotky z rekonstrukce koridoru,a hlavně přímo z Leopoldova.Hmm já blázen si je nestáhnoul,a ted je tam najít nemohu.
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 325
Registrován: 12-2007
Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 19:00:27   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Miki_trainz od Červeníka je až po koniec ihriska protihluková bariéra. Prvé pricestie od Leopoldova je nahradené podjazdom pre osobné autá, druhé je nahradené podchodom pre peších. Takže tam toho moc nenafotím, ale čo sa bude dať odfotím.
Oblúk smerom na Hlohovec vyzerá tak isto ako vyzeral minimálne posledných 15rokov čo si pamätám, akurát teraz sa posunula psoledná výhybka kúsok bližšie k priecestiu.

Teraz cez leto bude času tak nafotím, poprípade ti to nahrám zo stanovisťa rušňa

Inak ešte taká otázka...kde si býval? Koho tu poznáš? Lebo my sme tu celkom známa rodina
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 27
Registrován: 12-2007

Odesláno Neděle, 28. června 2009 - 21:17:51   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Thomas16x07 Takže první přejezd od Leopoldova je nahrazen podjezdem pro osobní auta,a druhý,co je dál od Leopoldova je nahrazen podjezdem pro chodce?Bych to očekával spíš obráceně .Ten přejezd u toho nadjezdu do Madunic mi přijde docela daleko pro pěší chodce.
Takže celý usek Červeníka je uzavřen protihlukovou barierou?Hmm no pro lidi kterým hluk vlaků vadí,dobrá věc,mě by asi chyběl,kdybych byl zvyklí.Pamatuji když jsem se koupal na bani,nebo jak se to tam tomu říkalo.No vidíš,ted si nemohu vzpomenout.Ale mám dojem že jsme říkaly že se jdeme koupan na Červenickou banu.
Namočit se,lehnout pod stromy a poslouchat projíždějící vlaky.Hmmm to bylo něco.
Takže kdyby tam něco šlo nafotit,byl bych moc rád.
Jo a kdyby byly i starší fotečky,tak bych je taky přijal.Ono je to už dlouho,a vzpomínky tak trochu vyprchají.
Ted k tomu oblouku na Hlohovec.Takže tam to je postaru?Ale něco jsem zaslechl že tam dělaly dráty,nebo ne?Já pamatuji za mého mládí když tam ještě jezdila stará 850+050.Myslím na směr Leopoldov,Hlohovec.
Jo já pocházím ze Žlkoviec.Do Leopoldova jsem jezdil za mamkou.Tá dělala u JLV,v nádražní kuchyni.Byl jsem tam pomalu každý den,takže tak trochu nádražácký dítě.Ale k těm co tam popíjely,nebo popíjejí,nepatřím.
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Tratovak
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 185
Registrován: 12-2007
Odesláno Pondělí, 29. června 2009 - 15:53:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Aj toto na vlakoch.net poznáš?:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002299-Co-bolo-to-bolo-tera zky-Madunice.asp
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001244-UCS-16-v-premenach.a sp
Úsek Leopoldov - V. Kostoľany sme robili zvršok, spodok aj tie podchody, tak prepáčte, že si takto prihrievam polievočku...
3631090
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 154
Registrován: 5-2008

Odesláno Pondělí, 29. června 2009 - 20:33:31   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

v jízdním řádu SR je CHYBA...v přehledu vlaku je u Slovenske Strely uvedena zastávka Česká Třebová.....
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 327
Registrován: 12-2007
Odesláno Pondělí, 29. června 2009 - 21:16:13   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tratovak v pohode prihrievaj, len nech ti nyvykypí

Miki_trainz no práve že takto sú tie podjazdy lepšie. Nie je to všetko nakope ale pre jeden koniec dediny je podjazd a pre druhý nadjazd.
Jasné baňa červenícka. Funguje, akurát teraz by sa v nej asi nikto neokúpal
je dobrá len na zimné korčulovanie ak zamrzne....

trolej na Hlohovec? No pred koridorizáciou bol trolej až po výhybky na vlečku do basy, ale počas koridorizácie sa trolej dal dole a teraz končí ešte pred priecestím pri kine(to je to prvé)

Žlkovce? tak nič teda nooo
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 30
Registrován: 12-2007

Odesláno Úterý, 30. června 2009 - 00:45:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tratovak jasan,jen prihrievaj prihrievaj .
Za odkazy moc děkuji,tohle jsem tam nemohl najít.Asi jsem zrovna tyhle věci projel rychle,nebo to bude tím že jsem na netu hlavně v noci,a jak je známo noční myšlení je polovičaté.
Juj,ale fotečky moc moc pěkné.Zastávka Madunice je udělaná nádherně.Tá budova tam zůstala,nebo je nahrazená něčím jinim?Jo a jak to je z přejezdem pro JZD stroje?Nebo tí role za tratí už nepatří Madunicím?
Ted mě napadlo.Z vlaky.net se nedají stahovat fotky?
Chtěl jsem si udělat zálohu tyhle fotek na DVD,ale nějak mi neukazuje "uložit obrázek jako".

Thomas16x07 Jo vlastně je to dobré.Takhle by byl nadjezd do Madunic,a pak podjezd do Leopoldova moc při sobě.Jak jsem už psal,vzpomínky jsou už tak trochu mlhavé,tak ztrácím pojem o délce toho úseku.
No vidíš,dostal jsem falešné informace o trati k směrem na Hlohovec.Já už přemýšlel co za el.mašiny tam jezdí.
jj přejezd u kina .To si pamatuji.
Přes přejezd,a hned nalevo kino,napravo cestička směrem na nádraží .Ještě je cestička v provozu?Ty,jako by to bylo včera,když jsem po tyhle cestičce v létě šlapal za mamkou do práce na kole,a do nosu mi vál větřík vůni kolejí.
Hmm jj na takové chvíle se jen tak nezapomíná.
Jo a jak to je vlastně z budovou nádraží Leopoldov?Tá se předělávat nebude?
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Tratovak
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 186
Registrován: 12-2007
Odesláno Úterý, 30. června 2009 - 07:16:55   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

V Maduniciach je jedna strana už Červeníka, takže ten prejazd sa nepoužíval. Vpodstate celá zastávka je tam zbytočná a podla toho vraj už vyzerá... Užitočnejšia by bola v Červeníku.
S tými podchodmi to zas až také "vymakané" neni. Ten čo je ako podjazd je len pre osobné autá, čiže autobusy, polnohospodári, zásobovanie sa musí terigať oklukou cez nadjazd. A tam je cesta prvej triedy. Snáď im neplatený úsek posunuli až po križovatku na Leopoldov...
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 329
Registrován: 12-2007
Odesláno Úterý, 30. června 2009 - 21:24:04   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Miki_trainz jasné, že je cestička funkčná. Stále po nej chodím do Červeníka alebo aj na kopanice (haaa teraz som zvedavý či si spomeneš

budova? no s tou moc neurobili a ani neurbia keďže je to nejaká kultúrna pamiatka či čo to
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 32
Registrován: 12-2007

Odesláno Středa, 01. července 2009 - 02:32:21   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tratovak no vidíš,já myslel že role za tratí patří ještě k Madunicím.Zase jsem o něco moudřejší .
Takže Madunická zastávka zbytečně vyhozené peníze? měly udělat zastávku na znamení.Tedy jestli tak neni udělaná.
Z tím podjezdem pro osobáky byl fakt nešťastní nápad.Mi nějak unikly tí slovíčka "pro osobáky",tak proto tá pochvala toho podjezdu.
Takže jestli tomu dobře chápu,tak například takoví autobus třeba ze Žlkoviec zabočí do Červeníka,tam udělá tí svoje dvě zastávky.To jest u tí pošty a školy,pak se musí otočit na tu hlavní silnici jak přijel,přez nadjazd a doprava na Leopoldov?Hmmm to mu rovnou mohly dopsat do Jízdneho řádu i Madunice.No tam to má už jen kousek,že jo.
Ted jsem se v tom sám zamotal.
Dá se to pochopit co jsem popsal ?

Thomas16x07Jsem rád že cestička slouží dál.Když pojedu k mamce,tak schválně si jí projdu a zavzpomínám na dětské časy.
No kamaráde,tak ted si mě docela dostal.Kopanice mi nic neříká .Tenhle příspěvek píšu asi dvě hodiny,poněvadž se snažím si vzpomenout,ale nic mě nenapadá.Hmm to zase neusnu,bude mi to vrtat celou noc v hlavě co by to mohlo být.
Tys mi dal brouka do hlavy .
Jo kluci,jak to tam vypadá z Váhom?Zvedl se?A hodně.Myslím že to bylo na vlaky.net,kde jsem viděl fotky žel.mostu v Hlohovci,a ten jeden pilíř je docela prasklý.Tak snad vydrží.
Ta nádražní budova.Tohle je docela si myslím smutná věc.Ono,né že by byla nějak hnusná,nebo něco takové.No pěkná taky moc neni,že?Ale do koridorových budou má hodně hodně daleko,a myslím že kompletně vzhled toho nádraží je takové zamotané.
Je tam cítit modernizace a staroba na jednom místě,a co si budeme povídat,dohromady to nějak nejde.
Ono koleje,nástupiště,všechna sláva.Nádherná práce.Vše uklizené,zarovnané.Fakt špica.Známy mi poslal pár fotek nafocených z toho nadchodu,a řeknu vám já na to čubrněl jak malý kluk.
A jeje,já se zase rozepsal .A taky už 02:30 .Valím na kutě.

Tak budu netrpělivě čekat co to je kopanice.
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
Thomas16x07
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 331
Registrován: 12-2007
Odesláno Čtvrtek, 02. července 2009 - 14:05:54   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Kopanice sú predsa časť Leopoldova za koľajami na Nitru
Váh? V normále je. Aj keď dosť pršalo, ale tak Váh málokedy robí problémy. JJ ten pilier je prasknutý, teda lepšie povedané betónový obal piliera, takže to nie je až také hrozné...
Staničná budova vyzerá celkom dobre si myslím. Strechu má novú(teda už má asi 8 rokov...) červená farba je dobrá a dvere+okná sa meniť nemohli tak sa len zrenovovali staré. Vnútri sa dlažba trocha pomenila, namalaovalo sa to a tak....keĎ ma to napadne tak odfotím
História a aktuálne nasadenie HDV 350,362,363 ZSSK - http://knihajazd.tk

Moje foto http://www.flickr.com/photos/thomasfoto/
Miki_trainz
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 37
Registrován: 12-2007

Odesláno Neděle, 05. července 2009 - 22:11:59   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Thomas16x07 No vidíš,já si to myslel tak na 5% že Kopanice je část Leopoldova za přejezdem,no spíž tá část u Červeníka.Také je tam si tedy myslím zastávka autobusu.Nebo se pletu?Hmm už mám matné vzpomínky.No měl bys už něco nafotit,at si vzpomenu .Ty,já kdybych tam jel,tak 20 fotokaret mi bude málo
.

(Příspěvek byl editován uživatelem Miki Trainz.)
http://mikitrainz.webnode.cz
ICQ 434725972
1216xx
Neregistrovaný host
Odeslán z: 213.151.217.176
Odesláno Středa, 08. července 2009 - 11:14:47    Odkaz na tento příspěvek  

Venice Simplon Orient Express pojede v pátek 10. července 2009 potřetí přes Slovensko do Polska:

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=1984

:-)
Fany
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 3010
Registrován: 6-2004
Odesláno Středa, 08. července 2009 - 15:04:09   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Jen tak mimochodem, najdeme v oné žst. stále i toto "občerstvení"? :-)
Asdf
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 916
Registrován: 5-2007
Odesláno Středa, 08. července 2009 - 15:31:17   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Fany: Len ho premalovali, pristavili k nemu masinku, par navestidiel, kazdopadne stale stoji na svojom mieste
Bobyk
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 11582
Registrován: 1-2005

Odesláno Středa, 08. července 2009 - 19:05:35   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Momentka z předČadčí


ICQ: 321725091

Tabulka nejvyšších spatřených RZ
Jirka_p
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 833
Registrován: 5-2004
Odesláno Čtvrtek, 09. července 2009 - 09:16:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Nevěděl by někdo ze kterého WR to "Občerstvenie na 9. koľaji" pochází?