Diskuse » Železnice » 680 - pendolina « předcházející | další »

680 - pendolina

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři

   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (7)   
 
Předchozí roky: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse 680 - pendolina do 01. 6. 2020 malej_hyvry 60 01. 6. 2020 20:16
Archiv diskuse 680 - pendolina do 14. 12. 2021 TominoLopez 60 14. 12. 2021 08:00
Archiv diskuse 680 - pendolina do 27. 6. 2022 Arakain 60 27. 6. 2022 21:39
Archiv diskuse 680 - pendolina do 16. 8. 2022 čelakovičan 60 16. 8. 2022 08:40
Archiv diskuse 680 - pendolina do 16. 12. 2022 Honzík 60 16. 12. 2022 18:07
Archiv diskuse 680 - pendolina do 02. 3. 2023 Ohl 60 02. 3. 2023 10:10
Archiv diskuse 680 - pendolina do 23. 3. 2023 Dj_la_défense 60 23. 3. 2023 19:53
   autor příspěvek
Středa, 05. dubna 2023 - 15:11:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 456
Registrován: 6-2015
Vezmou IJ ze zálohy nebo bude chybět na Krušnohorech?
Miroslav_ Zikmund
Pondělí, 10. dubna 2023 - 15:06:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1876
Registrován: 2-2016
3xPražan : ... nejlepší vlaky ... - já tam dvě desítky let hledám "něco (nej)lepšího", v posledních letech "něco lepšího" - než Potěmkin - na české železnici poskytují např. jedničky nebo dvojky ZSSK.

V případě Pendolin se umocňuje význam "Věty Dukátovy z roku 1990 - nejlepší (česká) jednička je rakouská dvojka!!!" Návaznost na pád železné opony a možnost cestování ...[crazy]

Při srovnání české naklápěčky se švýcarskou naklápěčkou SBB BR 500 - CH je ta švýcarská minimálně o dva levly lepší (= česká naklápěčka = 3. a 4. třída). Počínaje výrazně rozdílnou = výrazně vyšší kapacitou švýcarského klopidla, přes prostor pro uložení zavazadel běžných rozměrů, konče komfortem sedaček ...
Cena vozidla s naklápěcí skříní je vyšší než klasického vozidla, přičemž návratnost této investice je nulová. Několik - předpokládaných - minut zkrácení cestovní doby se nijak neprojeví ve snížení provozních nákladů (především mzdové náklady), které by vyrovnaly zvýšené investiční náklady. Tím spíše, když se jezdí v taktovém grafikonu.
Současně je nákladnější údržba ...
Tohle vozidlo (jeho množina) se v počtu 7 kusů nemělo v portfoliu vozidel ČD nikdy objevit, resp. kupní cenu se mohlo pořídit několik stovek rakouských ojetin, díky čemuž by TČ nemusely řešit nedostatek osobních vozů.
Variantou "italského krámu ze Savigliana" bylo pořízení několika desítek švýcarských souprav SBB BR 500 CH (uvedených do pravidelného provozu dříve než "italského krámu) v třísystémovém provedení (+ 3 kV =, 25 kV 50 Hz) s homologací A, DE, CH, HU, PL, případně SNCF, B, NL a "papíry" od správců infra uvedených zemí.
Původní idea Potěmkina spočívala v rychlém spojení mezi Berlínem - Prahou a Vídní ... Nikdy se nemohla naplnit, počínaje nízkou kapacitou soupravy (331 místo), malým počtem souprav - původně 10 ... které však na smysluplný takt nestačily ...
Množina (desítky souprav) klopidel švýcarské výroby mohla zajistit přímé spojení do Švýcarska, případně do dalších evropských metropolí, včetně původní idey B-P-W.
SBB si na jejich síť v délce cca 3000 km pořídily 44 soupravy, ČD na cca 9000 km úžasných 7. [kladivo]
SBB BR 500 - CH nepovažují mnohem komfortnější soupravy za nějaký luxus (na rozdíl od ČD) a totéž platí o celé flotile německých ICE komfortem EJ ČD 680 CZ převyšujících. [andel]
Úterý, 11. dubna 2023 - 16:20:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4137
Registrován: 4-2007
MZ: To je stejnej vejblitek jako od 3x Pražana[uhoh]
Úterý, 11. dubna 2023 - 16:32:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4138
Registrován: 4-2007
VlastaZ: Ne, teď jich je 9//10 (5x Krušnohor, 3x Zápaďák, 1x Ostravan) měly by se jen přeházet oběhy, tak že by to bylo 5x Krušnohor, 4x Zápaďák s jedním pokračováním do Ostravy 512//515)
Úterý, 11. dubna 2023 - 19:02:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7753
Registrován: 8-2006
Do/z Ostravy na 503/506 bude jezdit co?

IJ na 512/515 by jezdil každý den, nebo jen víkendy?
Úterý, 11. dubna 2023 - 20:17:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4139
Registrován: 4-2007
čelakovičan:
503/506 (pokud ty čísla takhle zůstanou) by mělo být pendolino z 512/515.
512/515 by měl jezdit každý den interjet, jen o víkendu dolepenej vozama z Bohumína

je to jen přeházení oběhů, pokud to tak bude
Úterý, 11. dubna 2023 - 22:00:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7754
Registrován: 8-2006
Díky.[happy]
Čtvrtek, 13. dubna 2023 - 21:23:09  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1642
Registrován: 8-2003
Kolegové omlouvám se opakuju ale když tady bylo zmíněné to 3. generace ICE, tak Ta původní nabídka od Siemensu na dodělání Pendolina byla tak že nám dodají 5 souprav (Italové nabídli 7 souprav) za stejnou cenu. A uvědomte si když se to rozhodovalo že ICE 3. generace Tehdy existovalo jako prototyp v dieselové naklápěcí verzi.. Ale vzhledem k tomu jaký je potkal problematicky osud ( už jsou 10 let vyřazeny a před tím byly velmi poruchové ) , tak je otázka, jak by to vypadalo s nimi. Pro provoz, který naposled absolvovala by 7 5 vozových souprav na 230 na linku Praha - Frankfurt snad stačilo a na některé spoje by stačila i kapacitně. Na Hamburg by musely být ty 7 vozové jednotky a těch by bylo jen 5 za stejnou sumu, což by taky nestačilo. Původní projekt na 10 souprav 9 vozu na cele rameno Berlin - Wien byl zhacen především miliardou, která už sice byla vypůjčena, ale zároveň odeslána do zbankrotovaneho ČKD. A pořád to hlavní na rozdíl od dopravního podniku hlavního města Prahy a chyběla kupní smlouvě na rychlovlaky jedna věta, která garantovala závazek konsorciu dodavatelů, že když jeden z nich vypadne, tak ostatní jej nahradí.
Pátek, 14. dubna 2023 - 06:27:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 248
Registrován: 11-2018
Článek na Zdopravy kritizující rychlost železniční dopravy je vtipnej, když si vezmu, že za hlasitého potlesku ajznboňáků se likvidují Pendolína, tedy jediné jednotky, které můžou jezdit rychle i v zatáčkách.
Pátek, 14. dubna 2023 - 06:49:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3603
Registrován: 8-2009
3xPražan: Na Tvé výtvory nemá ani cenu reagovat tak bych jen poznamenal, že Pendolíno ještě nikdy přes žádnou zatáčku nejelo[kecal]
Život je hořký. Bohudík !
Nebudu si měnit nick proto, že jsem se přestěhoval[kecal]
Pátek, 14. dubna 2023 - 15:58:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2207
Registrován: 4-2006
Arakain: jen poznámka - ICE-T, řada 411, není třetí generací ICE, navíc stále jezdí.
Vyřazeny byly ICE-TD, řada 605, dvě soupravy jezdí jako zkušební u DB Systemtechnik.
Zlámalíkovy mašinky: tt120.zlamal.cz
Pondělí, 17. dubna 2023 - 02:30:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3892
Registrován: 12-2006
Okolo 6 ráno bude vyrážet 680.004 po váze z Brna Maloměřic přes Vysočinu do Prahy [fotic]
Pondělí, 17. dubna 2023 - 07:13:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3893
Registrován: 12-2006
7:04: 680.004 už vyrazilo směr Praha.
Úterý, 18. dubna 2023 - 04:39:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1444
Registrován: 12-2003
A téměř bez zastavení dojelo až do Prahy.

Gatto nero
NEJHEZČÍ ŽABOTLAM BYL POLOMÁČENÝ!
Na ČD pracují dva druhy lidí. Jedni chodí do práce a druzí chodí pracovat. Bohužel, těch prvních je víc.
www.pendolino.cz
frutabruta
Neděle, 23. dubna 2023 - 08:57:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 135
Registrován: 3-2015
Torzo pendolina dostane ETCS, České dráhy jej zařadí do výměnného systému údržby:
odkaz
Neděle, 23. dubna 2023 - 11:14:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 251
Registrován: 11-2018
Slušná společnost by si své nejlepší vlaky hýčkala a nasazovala je jako nadvlaky mimo takt s pomalíky. Fascinuje mě, jak se u nás neustále lže o nejhustší železniční síti. Stačí se podívat na železniční mapy Beneluxu nebo východní části Německa a vypadáme prořídle jako Slovensko. A po rušení spousty dalších lokálních tratí dále klesneme v žebříčku dolů. Všechny státy, co na Západě rušily železnice, měly hustší železniční síť. Takže, když rušíme naše lokální tratě stejným způsobem, tak logicky se opět s hustotou železniční sítě dostaneme pod ty státy, co jí měly hustší.
Neděle, 23. dubna 2023 - 12:04:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10825
Registrován: 9-2002
A smysl toho tvýho slintu je jakej ?

(Příspěvek byl editován uživatelem Agent.)
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran...

Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt.
Neděle, 23. dubna 2023 - 20:58:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 192
Registrován: 12-2018
Mám malý dotaz - klopí 680 mezi Opavou a Svinovem?
Pondělí, 24. dubna 2023 - 19:22:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1445
Registrován: 12-2003
Jezdi-li se tam rychleji než 70km/h, jsou-li tam nějaké oblouky , tak ano.
A zapne-li to strojvedouci. Někteří stále žijí v milné představě, že naklapet smějí jen tam, kde jsou naklápěcí rychlostniky.
Gatto nero
NEJHEZČÍ ŽABOTLAM BYL POLOMÁČENÝ!
Na ČD pracují dva druhy lidí. Jedni chodí do práce a druzí chodí pracovat. Bohužel, těch prvních je víc.
www.pendolino.cz
Úterý, 25. dubna 2023 - 08:10:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 241
Registrován: 4-2020
Honzík: Já na tohle teda nejsem specialista, ale má smysl klopit na normální rychlostník, když stejně rychleji nepojedu? Ostrava - Opava má tuším Vmax 100 km/h, trať je bez kódu (což se v budoucnu může změnit po instalaci ETCS).
Ythomas_ct
Úterý, 25. dubna 2023 - 09:09:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3213
Registrován: 10-2009
Ad Honzík:
Jezdi-li se tam rychleji než 70km/h, jsou-li tam nějaké oblouky , tak ano.
...a pokud si dobře vzpomínám na teorii vozidel, tak k naklápění je potřeba ještě překročit určité minimální převýšení koleje (13 mm?) a samozřejmě i mezní hodnotu nedostatku převýšení, aby bylo co kompenzovat (tuším, že 0,35 m/s^2?)... ;-)

Ad TominoLopez:
...má smysl klopit na normální rychlostník, když stejně rychleji nepojedu?
Smyslem naklápění je vylepšování komfortu pro cestující, tedy eliminace příčných setrvačných účinků. Takže ano, z tohoto pohledu to smysl má...
Úterý, 25. dubna 2023 - 10:50:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 242
Registrován: 4-2020
Ythomas_ct: Při rychlostech, o kterých se tu bavíme, toto považuji za zcela marginální...
Úterý, 25. dubna 2023 - 17:55:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4875
Registrován: 5-2004
TominoLopez:
"Ythomas_ct: Při rychlostech, o kterých se tu bavíme, toto považuji za zcela marginální..."
Nejde o rychlosti, ale o ta příčná zrychlení. [wink]
Úterý, 25. dubna 2023 - 17:58:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4876
Registrován: 5-2004
Ythomas_ct:
"Smyslem naklápění je vylepšování komfortu pro cestující, tedy eliminace příčných setrvačných účinků. Takže ano, z tohoto pohledu to smysl má..."
Zmenšení. V Británii s APT nastaveným na plnou eliminaci zjistili, že se cestujícím dělá víc blbě, než když tam nějaké příčné zrychlení nechají. A pokud se nepletu, všechny novější klopidla se toho drží. [happy]
Úterý, 25. dubna 2023 - 19:28:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 105
Registrován: 1-2020
Dnes nějaká neschopnost na IC 515 již okolo Chebu, do Plzně postupně +120 minut.
Ythomas_ct
Úterý, 25. dubna 2023 - 21:16:12  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3216
Registrován: 10-2009
Ad DJ:

Zmenšení.

Samozřejmě, máte pravdu. Blbě jsem se vyjádroval...
Úterý, 25. dubna 2023 - 21:53:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3468
Registrován: 8-2010
TominoLopez:
"Ythomas_ct: Při rychlostech, o kterých se tu bavíme, toto považuji za zcela marginální..."
No, ono to zase až tak - čistě z pohledu jízdního komfortu cestujícího - marginální naopak není - viz níže:

a) Jízda Pendolina (ř.680) na horní rychlostníky se zapnutým naklápěním
Ikmax = 130 mm, Ikn = 26 mm, Ike = 104 mm, úhel naklopení skříně v oblouku cca. 3,94°, defaultní kompenzační faktor ae = 0,8
b) Jízda Pendolina (ř.680) na spodní rychlostníky se zapnutým naklápěním
Ikmax = 100 mm, Ikn = 20 mm, Ike = 80 mm, úhel naklopení skříně v oblouku cca. 3,0°, defaultní kompenzační faktor ae = 0,8

Ike = elimininace nedostatku převýšení daná naklopením vozové skříně = max. 6,5° = max 170 mm
Ikmax = nedostatek převýšení na podvozku = max. 130 nebo 100 mm
Ikn(max) = maximální stanovený nedostatek převýšení na vozové skříni (=100 mm) pro řadu 680
Ikn = výsledný nedostatek převýšení na vozové skříni po jejím naklopení (mm)
Kompenzační faktor = 0,8 (poměr Ike : Ik) = maximální naklopení 6,5°v místě Ik = 213 mm


Spíš jde o to, zda trať svými parametry vyhovuje Příloze D (dle ČSN 73 6360-1) - tedy zejména:
- oblouky s převýšením mají krajní přechodnice,
- složené oblouky s mezilehlou vzestupnicí mají mezilehlou přechodnici,
- přechodnice a vzestupnice mají stejnou délku,
- průběh křivosti přechodnice vzrůstá stejným způsobem jako převýšení,
- vyhovuje součinitel sklonu vzestupnice,
- převýšení koleje v kružnicovém oblouku se pohybuje minimálně v intervalu 20-30 mm,
- kolej je bezstyková atd.

PS: zkoumat by se měla pochopitelně i dostatečná délka přechodnice, ale to by s ohledem na fakt, že by to jelo stejně rychle jako "klasika" mělo automaticky všude vyhovovat.

A pokud tedy někde rychlostníky NS platné pro Pendolina osazené fyzicky nemám, tak je to nejspíš prostě proto, že:
- traťový úsek fyzicky nesplňuje podmínky stanovené Přílohou D (*),
- traťový úsek naopak nebyl (= a je zcela jedno z jakého to je/bylo důvodu) vůbec nijak posuzován na splnění podmínek stanovených Přílohou D (= ať je již fyzicky splňuje, či nikoliv - **),

(*) - toto má přímý vliv na správnou funkci naklápěcího zařízení
(**) - toto je vyloženě čistě administrativní hledisko (tj. "úředničina")

(Příspěvek byl editován uživatelem Paul_red_adair.)
Středa, 26. dubna 2023 - 07:31:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 243
Registrován: 4-2020
Paul_red_adair: Dík za kompletní info! [wink]
Středa, 26. dubna 2023 - 13:49:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2482
Registrován: 5-2007
Tyhle jednotky prostě nemají štěstí od samého začátku...na to kolik jich je pořád něco [sad][sad]
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prisly-o-dalsi-pendolino-narazilo -do-naradi-156352/
Středa, 26. dubna 2023 - 21:34:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8622
Registrován: 9-2011
cca. 3,94°
A přesně by to bylo kolik? [kladivo]
(jo a "cca" se píše bez tečky - kuk!)
Všichni jste volové. Servít
Čtvrtek, 27. dubna 2023 - 10:39:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5288
Registrován: 9-2003
AL: Já bych byl rád, že to CiP nesaturoval smajlíky a nedráždil bych ho [biggrin].
NOBLE BRICKS
Čtvrtek, 04. května 2023 - 18:36:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4248
Registrován: 3-2015
Jedno dnešní Pendolino jedoucí za Hořovicemi dál ku Praze.
Čtvrtek, 08. června 2023 - 12:40:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11
Registrován: 10-2018
Netuší někdo zda od červnové změny jízdních řádů dojde k nějaké změně v nasazení jednotek pendolino?
Čtvrtek, 08. června 2023 - 13:24:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 267
Registrován: 7-2013
ostravak256: údajně se uvažovalo o zajíždění do Budějovic, ale to asi nehodou v Bohumíně padlo.
[vypravci][masinka] 362 071-3 DKV Plzeň [masinka][vypravci]
Úterý, 20. června 2023 - 14:17:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 107
Registrován: 12-2014
Tak už je venku finální zpráva z loňského Bohumína...
Středa, 28. června 2023 - 16:42:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2539
Registrován: 5-2007
https://zdopravy.cz/dvacet-let-od-prijezdu-nejspolehlivejsiho-vla ku-z-ostravske-trati-se-pendolina-presouvat-nebudou-166585/
Pátek, 21. července 2023 - 06:15:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9784
Registrován: 2-2006
Pendolino při obratu v Ostravě hl. n.:
Pondělí, 07. srpna 2023 - 14:19:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 14372
Registrován: 4-2003
Která jednotka má takto modrý dekl na čenichu ? Doplnil bych si číslo k fotce. Bylo to 18.6. vlak na Prahu cca 17:30 Týnec nad Labem.




Pondělí, 07. srpna 2023 - 17:25:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11
Registrován: 4-2023
Je to 681 002
Pondělí, 07. srpna 2023 - 20:27:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 14373
Registrován: 4-2003
Díky [ok]
Pondělí, 14. srpna 2023 - 08:06:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 651
Registrován: 3-2013
"NÁDHERNÁ SUPER AKCIA !!!" [wink]

[fotic]


ORGANIZÁTOROM patrí veľká vďaka... [ok]
Pondělí, 14. srpna 2023 - 18:52:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5851
Registrován: 5-2002
310.097: To jsi stihnul někomu vylézt na záda [lol] ?
Pondělí, 14. srpna 2023 - 19:37:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 652
Registrován: 3-2013
Honza_o:
"310.097: To jsi stihnul někomu vylézt na záda [lol] ?"

NE, PROČ?? TO SOM TAK VYSOKO ZDVIHOL RUKY [biggrin]
Pondělí, 11. září 2023 - 00:49:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4099
Registrován: 3-2005
Tábor, 23.8.2023
Sobota, 11. listopadu 2023 - 19:47:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2431
Registrován: 12-2008
Pendolino 680.002 čeká jako SC 511 na odjezd ze ŽST. Ostrava-hlavní nádraží. (27.10.2023)
Sobota, 25. listopadu 2023 - 19:39:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6249
Registrován: 6-2008
Vojáci kontrolní otázka. Kolik soudruhů se vleze do do Polského pendolina?

No do pendolina z Varšavy se vleze 400 soudruhů co mají mistenku a asi 800 soudruhů z IC Silesia do Svinova co zdechnul v poli kousek za Varšavou vy tupci...🤣🤣🤣

No to jsem zvědav opravdu jak do obsazeného pendolina se vleze 8 vozů IC Silesia kde se stálo na chodbě...



To jsem zvědav jak to dopadne...[vypravci]
Sobota, 25. listopadu 2023 - 21:52:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6250
Registrován: 6-2008


Vlezli jsme se byť byly velké klopoty..
[crazy]

Oznámili že vlak IC 110 opraven a pokračuje za pendolinem.
V Katovicích opět možnost přestupu.
Tak jsme s kolegy zkušeně zvolili Zawiercie.
Takže jedeme 3 v 8 vozovém IC. [happy]



Ještě něco z evakuace.



Zvládli to dobře. [ok]
Nejdříve posádky Pendolina a IC zahájily přestup přes jedny dveře.
Pak hasiči i z dalšího vozu a šlo to už rychle.[ok]
Sobota, 25. listopadu 2023 - 22:00:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 211
Registrován: 12-2018
A jak to souvisí s řadou 680?
Sobota, 25. listopadu 2023 - 22:21:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6251
Registrován: 6-2008
Když jsem slyšel/viděl pendolino.
Že nás bude vysvobozovat.
Tak jsem to dal tady.
Tož sorry no...

680-pendolina.
Sobota, 02. prosince 2023 - 21:09:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10157
Registrován: 2-2006
České dráhy musely odstavit další pendolino, poškodila ho závada na trati ve Velimi
Středa, 06. prosince 2023 - 23:20:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3562
Registrován: 8-2010
Správa železnic, státní organizace vypsala veřejnou zakázku - Veřejná zakázka: Ověření sjízdnosti TV pro rychlostní profil Vk - příprava a realizace měřící kampaně 2023, deadline: 14.12.2023 09:15, finacování zajišťuje SFDI.

Účel a předmět veřejné zakázky:
Účelem veřejné zakázky je ověření sjízdnosti trakčního vedení v rychlostním profilu Vk pro stanovené traťové úseky pro vydání průkazu způsobilosti dráhy bez omezení. Předmětem veřejné zakázky je komplexní zajištění veškerých kroků a úkonů nutných pro komplexní zajištění ověření sjízdnosti trakčního vedení v rychlostním profilu Vk v souladu s platnými TSI ČSN EN 50367 ed. 3, ČSN EN 50317 ed. 2 a nařízení komise (EU) č. 1301/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému energie železničního systému v Unii pro konkrétní traťové úseky a příslušné rychlostní profily Vk, uvedené v Příloze č. 1 této Zadávací dokumentace s následným vydáním průkazu způsobilosti od Drážního úřadu pro každý konkrétní traťový úsek a rychlostní profil bez omezení. Rychlostní profil (Vk) je rychlostním profilem s využitelným nedostatkem převýšení do 270 mm pro osobní dopravu, kdy jsou využívány jednotky s naklápěcími skříněmi.

Seznam úseků pro měření naklápěcí soupravou:


(Příspěvek byl editován uživatelem Paul_red_adair.)
Čtvrtek, 07. prosince 2023 - 15:13:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8032
Registrován: 8-2006
Přes Čelákovice na Prahu veze mašina tři vozy pendolina.[masinka][coze]
Čtvrtek, 07. prosince 2023 - 21:16:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8976
Registrován: 9-2011
Ty řádky 3 a 4 jsou nějaké divné.
Jednak poloha "Hořovice - TT Zdice" je jednou 48,8 a jednou 62,1, a pak - to se budou ověřovat pro Vk úseky délky 300 metrů?
Všichni jste volové. Servít
Pátek, 12. ledna 2024 - 13:02:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2641
Registrován: 5-2007
Žabař...[proud] Ani postarší Pendolino se svým BMW nepředjede [ko][kladivo][sad]
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/dalnice-d7-policie-bmw-rychlost- prestupek-pendolino.A240112_115115_usti-zpravy_grr
Neděle, 25. února 2024 - 20:42:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 238
Registrován: 12-2018
Dotaz, myslel jsem si že to je nějaká vada jednoho kusu, ale proč snad ve všech pendolinech, když jdete z vozu číslo dva do vozu číslo tři, tak kousek po vstupu je taková "měkká" podlaha, co se tak prohýbá? Jednou jsem si na tom dokonce málem zvrtnul nohu. Díky.
Sobota, 02. března 2024 - 12:34:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8103
Registrován: 8-2006
Co se týče ETCS, jezdí už pojízdný zbytek z .006 s jiným číslem, jehož část je na montáži ETCS?

Čistě teoreticky - může jezdit české pendolino do Varšavy, resp. polské do Prahy? ( Máme dvouhodinu Praha - Vídeň - Graz s railjety, tak jestli by ve stejném duchu mohla být dvouhodina Pha - Ova - Varšava v pendolinu.[coze]) Prostě taková šototeorie, no.[proud]
Sobota, 02. března 2024 - 13:51:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11552
Registrován: 9-2002
Polský asi di CZ smí, jezdily se nějaký zkušební jizdy. Ale ty český do PL asi ne.
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran...

Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt.
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce:
, více zde.