K-report
 

Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 23. 03. 2011  

Diskuse K-report » Archiv 2011 » Železnice » JHMD (Jindřichohradecké místní dráhy) a Osoblažka » Archiv diskuse JHMD (Jindřichohradecké místní d... do 23. 03. 2011 « Předcházející Další »

Autor Příspěvek
Plzenecká_ž
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 18
Registrován: 12-2010
Odesláno Pátek, 18. března 2011 - 22:10:38   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Lokomotiva ČKD E 750/90 - katalog Strojexportu.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pátek, 18. března 2011 - 22:55:56    Odkaz na tento příspěvek  

Lodyha77:
Eas - 4nápravový vysokostěnný ("uhlák") - asi většinou na dříví
Gbs - 2nápravový zavřený - Strojobal Rozkoš nakládá ve Střížovicích plechovky
rajka - čtyřnádobový vůz na sypké hmoty - hnojiva apod.
lejty - zřejmě cisterny - třeba nám někdo místní vysvětlí, jestli se ještě vozí oleje do Otína?
Kils - nízkostěnné vozy s klanicemi - na dříví apod.

zdraví
hank
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 269
Registrován: 11-2004
Odesláno Pátek, 18. března 2011 - 23:17:30   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Plzenecká_ž: Děkuji velmi za pěkný zážitek - při pohledu na vybrání v boční vaně jsem se neubránil přepočítávání koleček, které jsem po chvíli s úlevou ukončil konstatováním, že čtyři nápravy Gontkuláku k naší radosti bohatě stačí
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 12
Registrován: 3-2011
Odesláno Pátek, 18. března 2011 - 23:48:53   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank - díky, zas takovej neználek nejsem. Špatně jsem se ve svém příspěvku vyjádřil. Jde mi prostě o ty fotky. Ale dík.
Luboš_ct
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 11230
Registrován: 9-2002

Odesláno Pátek, 18. března 2011 - 23:57:50   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank:
Díky...neměl jsem čas to celé pročítat.Buď to nechám na jindy a nebo pokud mi písnete co s nimi v Rumunsku bude jen ze zvědavosti??Nějaký nadšenec, spolek, oprava či šrot??:-)
TRANCE Forever: Ilya Soloviev - Mercury(Lost Connection Remix)
MaSo
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.225.212
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 16:28:31    Odkaz na tento příspěvek  

Pepan6680 - příspěvek k chování vlakvedoucího JHMD (Středa, 16. března 2011 - 18:40:32):
Doufám, že jste napsal vedení firmy e-mail, kde jste uvedl datum a číslo vlaku (čas odjezdu z Obrataně) a popsal jste chování jízdního personálu, aby mohlo vedení firmy tuto situaci řešit. Protože, jestli jenom píšete na k-report k lepšímu takovéto zážitky, tak to ke zlepšení nepovede A JE TO K NIČEMU!
že_by
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 2442
Registrován: 6-2007
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 18:26:32   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ad MaSo - 19. března 2011 - 16:28:31
"...tak to ke zlepšení nepovede..."

JHMD fandím a jsem rád, že tu dráhu vyrvali ze chřtánu ČéDémanů, ale co se týče personálu, tak také přidám zážitek - ale už několik let starý. Svezl jsem se kdysi na "čumendu" do Nové Bystřice. Byl jsem jediný cestující, průvodčí (nebo vlakvedoucí - vím já?) byl slušný, ale stav uniformy odpovídal nějakému zválenému bezďourovi. Myslím si, že ten stav vedení JHMD zná. Ale asi to berou jako personál z konce světa - se vším všudy, bohužel.
Nyplzet
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 509
Registrován: 10-2006

Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 19:58:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Plzenecká_ž: Není prosím v tomto katalogu také 20HP Julinka (malá dvounápravová)? Pokud ano myslíte, že bych vás mohl poprosit o její ofocení a zaslání na e-mail?
Pepan6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.145.210.166
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 20:50:17    Odkaz na tento příspěvek  

MaSo: původně jsem chtěl. Ale pak jsem si řekl, že nechci dělat problém "kolegovi" jelikož na železnici taky pracuji. Přidal jsem to sem jako příklad, s čím se lze na JHMD (občas) také setkat!
MaSo
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.225.212
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 21:06:13    Odkaz na tento příspěvek  

Tak si pak na "kolegu" nestěžujte na diskusním fóru...
Tinhi
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 962
Registrován: 12-2007

Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 21:51:18   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Dnešní Jindřichův Hradec
T47.005 = Os210/211,
T47.018 = Os264/265,
T47.019 = Os212/213,
T47.015 = před depem JHMD.
Pepan6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 85.162.183.203
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 21:59:05    Odkaz na tento příspěvek  

MaSo: Pozor, nikdo si tu nestěžuje!!! Je to diskuzní forum. Řeší se tu vše o úzkokolejce a možná tedy někoho zajímá, jaký je tam občas tragický personál!!! To není žádná stížnost, to je pouze fakt, o který se dělím s ostatními. Navíc jsem na něj zde neuvedl nic konkrétního... Jestli Vám to vadí,nebo jste jejich zaměstnanec, tak to se omlouvám...
Plzenecká_ž
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 19
Registrován: 12-2010
Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 23:07:22   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Lokomotiva ČKD B 600/20 katalog Strojexportu.
Nyplzet
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 510
Registrován: 10-2006

Odesláno Sobota, 19. března 2011 - 23:36:18   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Plzenecká_ž: velmi děkuji
MaSo
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.225.212
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 00:17:25    Odkaz na tento příspěvek  

Zaměstnanec nejsem - jen pokud zjistím výrazný "defekt" v chování personálu,dám to dotyčnému subjektu na vědomí, aby to mohl zlepšit. Je jedno, zda to je ČD, JHMD nebo samoobsluha.
SaDo
Neregistrovaný host
Odeslán z: 77.78.83.17
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 01:47:03    Odkaz na tento příspěvek  

MaSo: Nebo bordel...
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 09:43:35    Odkaz na tento příspěvek  

Nyplzet: V knize Z. Bauera Úzkorozchodné železnice v průmyslu a zemědělství je vložený výkres Julinky v měřítku cca 1:12,5.

zdraví
hank
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 10:07:29    Odkaz na tento příspěvek  

Luboš_ct 11230:

http://www.zhd.ro/?r=stiri&a=noi-mocanite-pentru-zona-bradului-46 86

zdraví
hank
kwasi
Neregistrovaný host
Odeslán z: 217.197.144.135
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 10:25:52    Odkaz na tento příspěvek  

Vazeni,
kde bych sehnal podrobnejsi informace o cukrovarske? zeleznici ve Vyskove? Rozchod mel byt 700 mm? Pry byla zcasti elektrifikovana, elektricka lokomotiva byla pry prestavena na motorovou s mechanickym prenosem vykonu a motorem Zetor? Vrak se pry vali v Mladejove? Zpravu pisu z neoverenych udaju. Za pripadne podrobnosti dekuji. Kwasi
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1372
Registrován: 1-2006

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 11:09:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tak šla Káča pod autogen...


Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
262
Neregistrovaný host
Odeslán z: 89.103.241.140
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 11:28:20    Odkaz na tento příspěvek  

Mixmouses:Košická?S čím tak marodí?
Khpm
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 69
Registrován: 8-2008

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 12:28:56   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

kwasi: odkaz na uzkorozchodky
Nízkootáčkové motory=nejlepší motory v úzkorozchodkách.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 86.49.85.38
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 12:47:19    Odkaz na tento příspěvek  

Ještě ad Kwasi: Brněnský železniční badatel pan Vaněk již léta připravuje knihu o vyškovské cukrovarské železnici. Chtělo by to, aby už konečně vyšla, abysete si ji mohl koupit - a nemusel zde šířit zprávy z neověřených zdrojů. Vámi uváděný rozchod 700 mm souhlasí. Elektrickou trakci používaly jen technologické drážky v areálu cukrovaru, vlastní trať byla parostrojní.

Ad 262: Nepoznáte stroj BS-80 KŘD? Křídou označené rozpěrky na skříňovém kotli snad vidíte. Škoda, že do jinak pěkného snímku se připletla plastová láhev nechvalně známě minerálky.
Cogwheel
Neregistrovaný host
Odeslán z: 81.0.203.121
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 13:05:33    Odkaz na tento příspěvek  

Dovolím si ještě citovat z tiskoviny, kterou pan Vaněk před připravil v omezeném množství pro účastníky vycházky po trase curkovarské drážky Vyškov - Kozlany:
"V letech 1910-1911 zřídila společnost uhelné depo. To bylo situováno v blízkosti železniční trati na Brno, přibližně v místě dnešního obchodu Magnum. V cukrovaru byl zbudován uhlrený most, po něm z areálu cukrovaru vycházela úzkokolejná drážka o rozchodu 700 mm. Vedla přes silnici v místech, kde se dnes nachází přižovatka pod nádražím autobusů. Sloužila k dopravě uhlí do cukrovaru, zpět škváry, pomocí malých výklopných vozíků s kovovou korbou tvaru V na půl kubíku. Po zřízení sušárny řepných řízků byla na tuto napojena drážka stejného rozchodu do topírny sušárny. Tato drážka byla téměř celá zbudována na ocelovém mostě, od původní odbočovala na konci uhelného mostu pravoúhle vlevo. Na obou drážkách dopravovala vozíky malá elektrická lokomotiva, dodaná v roce 1910 firmou AEG Wien. Její výkon byl 15 koní a vyla konstruována na napětí 110 V. El. proud si odebírala z troleje pomocí sběrače, proto byly tyto drážky vybaveny el. vedením na kovových krakorcích. Tento pohon byl snad z úsporných důvodů, neboť cukrovar si od založení vyráběl vlastní elektřinu. Později byly tyto drážky rekonstruovány na motorovou trakci. Rekonstrukce elektrické lokomotivy byla provedena tím způsobem, že na rám lokomotivy s pojezdem byl namontován motor s převodovkou traktoru Zetor 25."
Jak je patrno ze snímku v odkazu Kphm, z takto "zbastleného" vozidla se dochoval jen kompletní nýtovaný rám včetně dvojkolí a vypružení, pákoví brzdy a spřáhla na jednom čele.
Ohon
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 36
Registrován: 10-2009
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 13:53:51   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Další povídání o jindřichohradeckých úzkokolejkách - parní lokomotiva U 46.001 -> ZDE
Qöp
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 35
Registrován: 11-2008

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 14:26:39   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Nejen o jedné úzkorozchodné řepné drážce (pojednání o drážce začíná v čase cca 9:20).

Odkaz na video [zdroj: Česká televize, Hledání ztraceného času]
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1373
Registrován: 1-2006

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 14:37:00   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Cogwheel : vidím, že jsem Vás nenachytal . Až budu mít chvíli, spáchám další galerii se snímky z této akce. Jinak trať už je komplet postavená vč. výhybny, brzy bude následovat zásyp štěrkem, rovnání a podbití.
Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
Pepan6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.145.208.83
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 16:16:00    Odkaz na tento příspěvek  

Ještě k nálepkám ZKUŠEBNÍ PROVOZ na vozech BALM/U. Je to opravdu elektrické topení. Dnes jsem s tím jel a je tam opravdu jiné topení (navíc zabírá méně prostoru). Takže hlouposti jako akumulátorový provoz jsou opravdu nesmyslné.
žasnoucí
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.159.116
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 16:26:09    Odkaz na tento příspěvek  

Opravdu tam není elektrické topení. Nevím proč to tady plevelíte nesmysly o akumulátorovém pohonu a pod.
Pepan6680: když už jste s 638 jel tak jste mohl poznat , že je tam nový naftový bufík.
Franta_z_pp
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 171
Registrován: 1-2009

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 17:29:18   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  


topení
262
Neregistrovaný host
Odeslán z: 89.103.241.140
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 17:46:22    Odkaz na tento příspěvek  

Cogwheel:Já to až tak neřeším,která je to mašinka.Spíše než ta KŘD mne právě zajímá ta Kačena z Košic.Tam ji asi nikdo moc opravit neumí...v Košicích asi nikdo,v Popradě,kde běžně zimuje asi taky ne...tak mne právě zajímá co se děje,že je až v Kolíně,ale podstatné to není.
Že se kolínští o tu svoji postarají neřeším.Jsou šikovní a potřebují ji.Na nějakej dieslovej "kriplvozejk" předělanej z kdejaké "frézy" na vyorávání brambor na záhumenkách (jak znám šikovné lidi z okolí) by mne nenalákaly,ale to už je něco jiného...takže fotka je de facto k ničemu.
Petka minerálky je až to poslední,co by mi tam vydilo....
262
Neregistrovaný host
Odeslán z: 89.103.241.140
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 17:53:26    Odkaz na tento příspěvek  

Franta_z_pp :Spíše bych řekl..oběhy a rušení vlakového doprovodu,či tlačítko na znamení...
Tinhi
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 966
Registrován: 12-2007

Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 18:11:33   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Něco z dneška
Martink
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 271
Registrován: 11-2004
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 18:21:41   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

262: Košická Katka - ...tak mne právě zajímá co se děje,že je až v Kolíně...
už se to tu řešilo - oprava kotle ve firmě SEA:
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2079989
Je dobře, že se tyto přeshraniční vazby obnovují...
Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 439
Registrován: 5-2009
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 18:34:20   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

pepan6680, žasnoucí: měl jsem dojem, že z popisu akumulátorového pohonu bylo už pod počátku jasné, že se jedná o recesi. Já bych to naopak ocenil jako příjemné odlehčení zdejší odborné debaty.
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 440
Registrován: 5-2009
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 18:37:57   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ještě ke probéhlé diskusi o M 25.0. Myslím, že motorová lokomotiva z přiloženého výkresu nezapře, kde se její tvůrci inspirovali. Vyrobila ji firma Weitzer v Aradu pro některou maďarskou nebo (dnes) rumunskou úzkokolejku.
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 20:34:35    Odkaz na tento příspěvek  

Tak tohle je síla:

http://www.youtube.com/watch?v=FWLPLnvOtGM&feature=player_detailp age

Severovýchodní Čína, úzkorozchodná trať 762 mm Li-sin - Chua-nan v provincii Chej-lung-ťiang při hranici s Ruskem, leden 2008, -36°C, uhelný vlak s postrkem. Prý to je (byla?) poslední úzká na světě, kde je (byl?) pravidelný nákladní provoz s postrkem. Lokomotiva řady C2 je čínská kopie původně ruské konstrukce, která se vyráběla i ve Škodovce jako Kč-4 neboli kačenka (viz muzeum PLŽ Pribylina).

Podobných videí je tam více, tak stahujte, dokud to tam visí.

zdraví
hank
PepaN6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 77.48.125.252
Odesláno Neděle, 20. března 2011 - 20:57:23    Odkaz na tento příspěvek  

Franta_z_pp, žasnoucí: A jéje , omlouvám se za mystifikaci. Koukl jsem se opět do časopisu Naše lokálka, kde je to popsané. Nevím proč jsem si vsugeroval, že topení se bude dosazovat elektrické, a dnes jak jsem to viděl, tak jsem si hned řekl, "a hele nové elektrické topení" a teď jak kiukaám do toho časopisu, tak si uvědomuji jakou hlopust jsem řekl. Tímto se místním "odborníkům" omlouvám :-)
Zmar: "odborné debaty" :-)
Všd
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1182
Registrován: 7-2008
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 00:04:26   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

hank: Jak úzkých? Myslím, že na 1067 mm nebo 1000 mm by mohl být i leckde jinde. Pokud jde o úzké pod 900 mm, potom věřím, že ano. Ale i zde si dovedu představit možný pravidelný provoz s postrkem i v Indii nebo Argentině, jiné země asi už nepadají v úvahu.
Pepa_l
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1763
Registrován: 9-2005

Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 08:29:01   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Hank: Dají se najít i taková videa, jako třeba místní "traťovka" v akci. Ještě že čínští soudruzi vyvinuli nárazuodolný dvoukolák...

http://www.youtube.com/watch?v=X3aie80dXqk&feature=related
Pepan6680
Neregistrovaný host
Odeslán z: 77.48.125.252
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 08:58:47    Odkaz na tento příspěvek  

Pepa I Tak to nemá chybu :-D
Zdepa
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1045
Registrován: 7-2005
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 09:14:42   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

ad zmar - hezká "gebuska"
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 09:17:06    Odkaz na tento příspěvek  

Pepa_l:

http://www.youtube.com/watch?v=6ip1rwCseaA&feature=player_detailp age

zdraví
hank
hank
Neregistrovaný host
Odeslán z: 82.150.166.21
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 09:19:48    Odkaz na tento příspěvek  

Všd: Píšu "prý", což znamená, že jsem to opsal z komentáře autora videa na YouTube. Zřejmě měl na mysli rozchod 760(762) mm.

zdraví
hank
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 441
Registrován: 5-2009
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 09:33:47   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zdepa: tohle bude ještě před-Gebuska. Dřív jsem i věděl, kde to jezdilo (snad někde v Sedmihradsku), ale hlava děravá už zapomněla.
zelezniceplnapary
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.129.173
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 11:33:55    Odkaz na tento příspěvek  

Tuning :-)

zelezniceplnapary
Neregistrovaný host
Odeslán z: 88.101.129.173
Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 11:41:31    Odkaz na tento příspěvek  

Zbytek fotek
Tinhi
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 972
Registrován: 12-2007

Odesláno Pondělí, 21. března 2011 - 19:09:10   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

dnešní zpáteční Bystřická před J.Hradcem
Mathulo
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 495
Registrován: 7-2008

Odesláno Úterý, 22. března 2011 - 14:33:17   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zdravím,
súrne by som potreboval zistiť,v akých farbách boli pôvodne natreté vozne Šaling.Aj exteriér a interiér.Mali vozne pôvodne piecku?Najlepšie by bolo,aby tie informácie boli k nášmu Šalingu v Nitre.Ďakujem

Inak,všetkým by som chcel pozvať na II.brigádu na Nitrianskej poľnej železničke túto sobotu
Info - http://npz.yw.sk/brigada.html
Verejnosti málo známa no predsa krásna Nitranska poľná železnica
Tinhi
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 974
Registrován: 12-2007

Odesláno Úterý, 22. března 2011 - 19:49:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

22.březen 2011 - Jindřiš - trať JH-NB=JHMD
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 442
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 22. března 2011 - 21:54:01   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mathulo: jestli je dotaz míněn na mne, tak bohužel k tomu nic určitého nemám. Myslím si, že kamna tam asi byla od počátku, protože vůz sloužil jako zázemí pro dělníky při práci v terénu a v zimě by to bez kamen jaksi nebylo ono. Co se týká barvy, tak bych odhadoval, že mohla být původně zelená nebo hnědá podobně jako u osobních nebo nákladních vozů ČSD. Myslím, že strakaté barvy některých vozů v Hronci jsou až novinka ze sedmdesátých nebo osmdesátých let. Ale stejně tak mohlo být všechno úplně jinak.
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 443
Registrován: 5-2009
Odesláno Úterý, 22. března 2011 - 22:09:41   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Prý to je (byla?) poslední úzká na světě, kde je (byl?) pravidelný nákladní provoz s postrkem.

http://www.youtube.com/watch?v=dOWtbEiLGP8

Téhle těžkotonážní úzkorozchodce se hned tak něco nevyrovná. Ale bohužel už dávno bez parní trakce (i když jednu provozní páru tam mají, ale jen pro zvláštní vlaky). Rozchod 1m, každá ze tří lokomotiv ve vlaku má výkon přes 4 tis. koní. Zřejmě se jedná o vůbec největší a určitě nejvýkonnější dosud vyrobené úzkorozchodné lokomotivy na světě a také nejtěžší úzké vlaky na světě.
Mathulo
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 496
Registrován: 7-2008

Odesláno Úterý, 22. března 2011 - 22:31:08   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Ono to bolo vyslené pre každého,kto by mohol poznať odpoveď.Chystá sa jeho oprava,tak preto sa pýtam.Exteriér tipujem na tmavozelenú álá balocké Šalingy.Akurát ten interiér je otázka.Momentálne má bielu farbu.Pred tým niečo na spôsob krémovej až žltej.Stopy po piecke sa nenašli.
Verejnosti málo známa no predsa krásna Nitranska poľná železnica
Petr_k
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 6576
Registrován: 4-2003

Odesláno Středa, 23. března 2011 - 00:06:28   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Zmar - tyhle GE DASHe vypadají tedy opravdu zajímavě...
A co na to počítač? Že mlčí?!?
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 444
Registrován: 5-2009
Odesláno Středa, 23. března 2011 - 01:38:03   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Tohle je předchozí verze (Dash-8 se starou kabinou) pro stejnou železnici. Ani se nechce věřit, že tahle obluda smí jezdit i na úzkém rozchodu stovkou.
Petr_k
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 6577
Registrován: 4-2003

Odesláno Středa, 23. března 2011 - 09:20:05   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

na vozidla zjevně zajímavá dráha: další monstrum, tentokrát od EMD, ve srovnání s původní mašinou... vypadá to docela vtipně
A co na to počítač? Že mlčí?!?
Zmar
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 445
Registrován: 5-2009
Odesláno Středa, 23. března 2011 - 10:36:23   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

EFVM je důkladně popsaná v těchto dvou knížkách:

http://books.google.com/books?id=d1H9lsaGSMQC&printsec=frontcover &hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

http://books.google.com/books?id=rtmXwm57JVoC&lpg=PA2&dq=ISBN%3A% 2085-86094-06-4&hl=cs&pg=PP1#v=onepage&q&f=false

Bohužel v internetové podobě je to poněkud ořezané. Ale aspoň, že tak.
Tinhi
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 978
Registrován: 12-2007

Odesláno Středa, 23. března 2011 - 20:20:40   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  


T47.021-Os264/265,
T47.019-Os210/211,
T47.018-Os212/213,
T47.015+T29.014-odstavené na 4.koleji.
Mixmouses
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 1375
Registrován: 1-2006

Odesláno Středa, 23. března 2011 - 20:42:06   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  



Foto : řepná Čičinta
Obecně vzato pravda neexistuje, jsou pouze různé úhly pohledu na lež...

http://fotomysak.bloudil.cz
http://zeleznicka.bloudil.cz
Lodyha77
Registrovaný uživatel

Číslo příspěvku: 13
Registrován: 3-2011
Odesláno Středa, 23. března 2011 - 21:03:49   Poslat uživateli soukromou zprávu Odkaz na tento příspěvek  

Mixmouses - Na první moment mi ty fotky připomněly citát : " Vy rozumíte Trabantům?" "Říkají, že jsem odborník".....
Né, teď vážně.
Jen ji, "páni doktoři", pořádně prohlídněte a proklepejte, ať zas Katka "může skákat přes kaluže". Držím